Kubín (ANO): O elektromobilech pesimisticky s optimistickým koncem

15.02.2024 15:14 | Komentář

Jakákoliv změna by člověka měla doprovázet, a ne mu diktovat. Bohužel nám ale život mění, jeho podobu nařizuje zelená ideologie a my dosud jenom s povzdechnutím přihlížíme.

Kubín (ANO): O elektromobilech pesimisticky s optimistickým koncem
Foto: c-budejovice.cz
Popisek: Tomáš Kubín

V postkatastrofických sci-fi filmech se po pustých ulicích povalují vraky aut. Se znalostí věcí a s jistou mírou velkorysého přehánění a značně rozvolněné básnické licence se může podobný obrázek vynořit před vnitřním zrakem při úvahách nad vlivem zelené ideologie na automobilový průmysl a ekonomickou situaci Evropy.

Nemá cenu psát to tom, že údajně bezemisní elektrická auta mají za sebou širokou a dlouhou uhlíkovou stopu, hlavně při výrobě, a že vozy se spalovacími motory v soutěži o nižší emise při palivovém mixu výroby elektřiny v Evropě předstihnou až ve chvíli, kdy se jejich baterie blíží k zenitu životnosti. Dnes už nikoho nepřekvapí informace, že automobilky omezují výrobu elektrických aut, protože po nich klesá poptávka, dosud nesmyslně štědře dotovaná státy jako Německo.

Dost již bylo napsáno o tom, jak nedostatečná je síť pro nabíjení všech EV, které by podle ideologů měly jezdit po evropských silnicích, a jak astronomické náklady bude nutné vynaložit, aby elektrická vozidla nezůstala stát bez šťávy. Propagandě se už dávno podařilo nacpat do všech hlav, že doprava, hlavně ta osobní, ničí emisemi životní prostředí úplně nejvíc, přestože pravda je úplně jinde a podíl osobních aut na globálních emisích je zanedbatelný.

Možná pro vás ale ještě jako novinka zazní, že Tesla vydělává nejenom na prodeji aut, ale také na prodeji tzv regulačních kreditů. Výrobcům automobilů, kteří vyrábějí a prodávají ekologicky šetrná vozidla (ZEV), tedy i elektromobily, jsou tyto kredity přidělovány. Výrobci, kteří ZEV vyrobí, získají určitý počet kreditů podle dojezdu vozidla. Tyto automobilky musí mít každý rok určité množství regulačních kreditů, a pokud se jim nepodaří cíl splnit, mohou je nakoupit od jiných společností, které mají kreditů přebytek.

Protože Tesla vyrábí jenom EV, které samozřejmě spadají do kategorie ZEV, má společnost vždy regulačních kreditů přebytek a může je fakticky prodávat se stoprocentním ziskem. Za minulý rok tak Tesla inkasovala 1,8 miliardy USD, od roku 2009 asi devět miliard dolarů. Zaplatí výrobci aut, takže ať chcete nebo ne, když si kupujete auto se spalovacím motorem, platíte i firmě Tesla.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Článek byl převzat z Profilu Bc. Tomáš Kubín

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Josef Bernard byl položen dotaz

Vaše ,,pomoc" živnostníkům

Jak nám má pomoci odložení plateb na pojištění, když zálohy stejně tak či tak budu muset uhradit? Paradoxně když se mi nebude v podnikání dařit, tak kde pak vzít peníze na zaplacení záloh, které jste dost zvýšili? Nemyslíte, že by bylo prospěšnější, kdybyste je nezvyšovali? Tvrdíte, že je to kvůli d...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Senátor Šlachta: 2 500 korun? Policistky a policisté zaslouží víc

8:13 Senátor Šlachta: 2 500 korun? Policistky a policisté zaslouží víc

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k platům policistů.