Chaos nad chaos. Od minulého pondělí byl s velkou pompou spuštěn Bartošův nový digitalizovaný systém, který měl lidem usnadnit a zrychlit stavební řízení. Výsledek? Nejenže systém ani po týdnu nefunguje na 100 procent a úředníci si s ním neví rady, ale nikdo ani pořádně neví, co a jak se bude dít dál.
Proč systém nefunguje? Nejdřív to bylo chybějící, nebo nekompatibilní přístrojové vybavení, potom se do systému nešlo přihlásit. K tomu nebyli úředníci dostatečně proškoleni a musí se vše učit za pochodu.
Co je ale ještě horší - nové stavební řízení s sebou nese mnohem vyšší finanční náklady a řadu úskalí. Dříve musel žadatel o stavební povolení předložit podrobnou dokumentaci a podklady, ke kterým se vyjadřovaly patřičné kontrolní orgány (hasiči, hygiena....). Stavitel tak po jejich souhlasném vyjádření věděl, že stavbě opravdu nic nebrání. Od 1. července předkládá stavitel nově úřadům jen obecnou, zjednodušenou dokumentaci, ze které ale úřady nic detailního nezjistí. K tomu musí mít ale ještě na stavbě další - podrobnou dokumentaci, podle které úředníci na místě ověřují, zda stavba probíhá v souladu se stavebním povolením.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.