Středočeský kraj vykazuje ze všech regionů nejvyšší počet obyvatel dojíždějících za prací, a to právě do hlavního města. K zaměstnancům a podnikatelům je pak třeba přičíst i žáky základních, středních a vysokých škol, nebo občany, kteří do hlavního města dojíždí kvůli zdravotní péči. V této situaci považuje ODS za tristní, že kraj nebyl doposud schopen vytvořit ucelené koncepční řešení, které by občanům usnadnilo cestování do Prahy a zpět, a zároveň tak motivovalo k cestě veřejnou dopravou namísto automobilem.
„Vedení kraje není dlouhodobě schopno tuto situaci řešit. Až nyní, krátce před volbami, přichází s dílčími projekty. My občanům nabízíme alternativu v podobě jedné jízdenky, na kterou budou moci jezdit v Praze i ve Středočeském kraji. Víme, že to jde a nemusíme chodit příliš daleko. Podobný systém funguje například v Mnichově. Stačí se jen inspirovat,“ říká současný starosta středočeské obce Líbeznice Martin Kupka.
Důkaz, že by podobný systém v celokrajském měřítku pomohl uvolnit napjatou situaci na silnicích do hlavního města, nalezneme i ve Středočeském kraji. Od roku 2015 funguje dílčí integrace dopravy v autobusech na trase Praha – Neratovice – Mělník. Zde počet cestujících ve veřejné dopravě neustále stoupá právě díky tomu, že nemusí řešit složité nakupování různých druhů jízdenek. V celokrajském měřítku ovšem politici z ČSSD a KSČM jednoznačně zaspali.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV