Divím se, že média neustále prezentují odhady nálad občanů, přestože se tyto agentury různě „mýlí“. Dokonale se to ukázalo při volbách do Evropského parlamentu a nedávno i do krajských zastupitelstev především u Pirátů.
Nepochybujme o tom, že průzkumy ovlivňují naši psychiku, a agentury do nich zapojují nejen své sympatie a antipatie. Abych byl konkrétní. Těsně před volbami do Evropského parlamentu vyšel na serveru www.irozhlas.cz článek o šetření agentur Ipsos, STEM/MARK, Kantar CZ a Data Collect. Podle nich mělo hnutí ANO obdržet 26 až 27 procent hlasů, koalice Spolu, tedy ODS, TOP 09 a KDU-ČSL, pak 20 až 22 procent hlasů. Jejich odhad se potvrdil. Nicméně Pirátům dávaly zisk 10 až 12 procent hlasů, zatímco realita byla zhruba poloviční.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV