Po otevření tunelu Blanka se znovu projevuje, že hlavní město s návaznými, a dříve slíbenými, stavbami zaspalo. Paradoxní je, že posouzení vlivu na životní prostředí EIA na tuto stavbu Praha získala již v lednu 2010. Současná koalice však na místo toho, aby město tlačila do urychlené realizace připravené akce, která by částečně odlehčila přetíženému Vítěznému náměstí, vrací celý proces na začátek. V září tohoto roku totiž rada MČ Praha 6 přijala usnesení, dle kterého na základě „neformální dohody“ mění celý projekt z varianty čtyř jízdních pruhů na dva!!
Vzhledem k tomu, že cílem celého projektu je odlehčení části Evropské a Svatovítské, které jsou čtyřpruhové, jeví se toto řešení jako nelogické. Obdobný názor má i Miroslav Kropáček z odboru strategických investic pražského magistrátu, který má stavbu na starosti a který zmínil v Hospodářských novinách dne 23. září tohoto roku: „V původním záměru byla čtyřpruhá komunikace, která měla zajistit napojení na Blanku a odlehčit Kulaťáku. Ale občanská sdružení a radnice Prahy 6 si prosadily snížení kapacity. Městská část začala razit jinou filozofii a to, co bylo uděláno, přišlo vniveč a vše se musí dělat znovu…“.
Trochu světla do celé kauzy vnáší vyjádření zástupkyně starosty Petry Kolínské, která ve stejném článku Hospodářských novin uvedla: „My nechceme mít Prahu 6 protkanou dálnicemi. Hledáme rovnováhu mezi prostorem pro auta a pro ostatní funkce města“. Místostarostka Kolínská zřejmě nikdy neviděla dálnici. Podle její definice by do této kategorie patřila například ulice Jugoslávských partyzánů, Patočkova, Československé armády, Pod Kaštany, Evropská nebo Svatovítská. Všechny jsou totiž čtyřpruhé. A právě poslední dvě jmenované by chtěla místostarostka „odlehčit“ dvouproudou ulicí „městského typu“ mezi vojenským areálem a Buštěhradskou dráhou. Nebylo by lepší vrátit městský charakter právě Svatovítské nebo Evropské třídě?
Zajímavý pohled na věc má i další „dopravní expert“, zástupce starosty pro strategický rozvoj Martin Polách (ANO), který ve stejném článku sdělil: „Kapacitu komunikace udávají světelné křižovatky na jejích koncích, a ne to, zda je čtyřpruh nebo dvoupruh“. Podle jeho teorie budeme průjezd aut obchvatem regulovat a brzdit už na Evropské nebo Svatovítské, na rozdíl od toho, abychom ho vytvořili co nejvíce průjezdný a ze zmíněných komunikací dopravu právě odklonili!
Celá změna navíc není podložena jakoukoliv dopravní studií. I když je nutno přiznat, že variantní návrhy zúžení celého projektu byly předloženy v dopravní komisi a komisi strategického rozvoje, nikdy nebyly odsouhlaseny a naopak byla vyžadována studie celého řešení. Ta však zatím realizována nebyla a za současného stavu, po otevření tunelového komplexu Blanka, by navíc bylo možné získat i aktuální data. V každém případě, jak z časového, tak kapacitního hlediska je pokračování v již schválené variantě dle našeho názoru výhodnější.
Ing. Jiří Lála
předseda zastupitelského klubu ODS
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV