Podle evropských pravidel totiž platí, že aerolinky musí provést alespoň 80 % svých pravidelných letů, jinak přijdou o své sloty a ty získá konkurence. Proto některá letadla létají i úplně bez pasažérů.
„Provoz prázdných letů je pro životní prostředí ohromnou a nesmyslnou zátěží. Během jediné takové cesty spálí motory naprosto zbytečně tuny paliva. Bylo by tedy logické, aby toto pravidlo, tzv. “use it or lose it” bylo v této době pozastaveno, nebo do budoucna i zrušeno. K této problematice se kladně vyjádřilo i Ministerstvo dopravy, které ze strany Prahy 6 plně podporujeme,“ říká místostarosta pro dopravu Jiří Lála (ODS).
Sloty jsou doby přidělené příslušným letištěm pro přílety a odlety. Jejich ztráta by totiž po opadnutí virové epidemie mohla mít vážně ekonomické dopady. Především na vytížených letištích, kde je letový řád rozvržen téměř na sekundy, by mohlo dojít k velkým problémům.
Výjimku z pravidla „use it or lose it“ udělila organizace Airport Coordination Limited, přední světový koordinátor udělování slotů, pouze spojům z Hongkongu na pevninskou Čínu. Pro všechny ostatní lety stále platí stejná pravidla. V minulosti bylo toto pravidlo zrušeno dvakrát. Poprvé to bylo po útoku na newyorská dvojčata 11. září 2001 a podruhé během velké finanční krize.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV