Lidovci kritizují zmatek s opravami silnic a apelují na řešení kůrovce. Ocenili VDV

29.09.2018 12:17 | Zprávy

Z Telče se v turistické sezóně stala nedobytná pevnost. Takto s nadsázkou uvedl svůj dotaz na vedení Kraje Vysočina zastupitel KDU-ČSL Vít Kaňkovský.

Lidovci kritizují zmatek s opravami silnic a apelují na řešení kůrovce. Ocenili VDV
Foto: KDU-ČSL
Popisek: Logo KDU-ČSL

Zajímalo ho, proč v létě na Třešťsku a Telčsku došlo vlivem nekoordinovaných oprav silnic k hromadění objížděk. Dále se lidovci mj. zajímali o přesnější rozpis výdajů silničářů a žádali dotace pro vlastníky lesů, postižené kůrovcem.

„Kdyby se včas neozval starosta Třeště, tak by letos město mělo úplnou uzavírku. Proto se ptám odboru dopravy a krajské správy silnic, jak jsou koordinovány opravy silnic. Stavební sezóna přece nezahrnuje jen červenec a srpen. Lepší rozložení oprav by napomohlo tomu, aby se nehromadily objížďky,“ uvedl poslanec Kaňkovský.

Odpověděl mu hejtman Jiří Běhounek. „Koordinace oprav vždy je. Ale co mám dělat, když mi rozkopou čtyři mosty a odejdou!? A navíc je firma v insolvenci?! Tam žádné lidi dát nemůžu. A když objížďky odložíme, tak zase dostanu, že jsme silnice neopravili,“ rozohnil se hejtman.

Podobně podrážděně Běhounek reagoval i na další dotaz Kaňkovského – na to, jakou pozici kraj zaujímá k opravě Pařezitého rybníka, jejíž rozsah a načasování s ohledem na sucho část veřejnosti kritizuje. „Samospráva k tomu nezaujímá pozici, k projektu námitku nemám,“ řekl hejtman. Další apel lidovců se týkal možnosti posílit dotace vlastníkům lesů, postižených kůrovcem – mj. na podporu pěstební činnosti. Hejtman reagoval tak, že toto téma musí řešit stát a že není dost sazenic.

Zastupitel Miroslav Houška se kromě jiného tázal na systém označování zastávek Veřejné dopravy Vysočiny (VDV) a na to, kdo a jak ohodnotil jejich cenu. Uvítal snahu některých obcí převzít do vlastnictví „opuštěné“ silnice, které jsou z krajské sítě vyřazovány mj. po stavbě obchvatu. „Tak, jak nové silnice vznikají, musí staré zanikat,“ řekl Houška. Doporučil, aby byly k dispozici kalkulace nákladů na opravy silnic.

Koordinaci VDV s jihlavskou MHD pochválil člen dopravní komise za KDU-ČSL Petr Piáček. „Smlouvou dochází k integraci krajské a městské dopravy tak, jak je to na západě běžné. Smlouva má ve svém středu občana, který přijede do Jihlavy a může plně využít veřejné dopravy, a to na jeden lístek. Jako občan Jihlavy musím ale zmínit, že rizika spojená se smlouvou leží na městě Jihlava a ptám se, jak se systém vyhodnotí a zda nebudou náklady zatěžovat jen jednu stranu,“ uvedl Piáček. Na závěr podotkl, že „ti, co mají číslo na Andreje“ (narážka na kampaň ANO – pozn. red.) by měli premiérovi připomenout, že jím prosazená sleva na vlaky a autobusy by se měla také vztahovat na MHD.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Radim Fiala byl položen dotaz

Myslíte, že za to, že EU zaostává může Euro?

Mě přijde, že jsou to spíš neustálé zákazy a byrokracie, kterou si sama EU podřezává pod sebou větev. Na druhou stranu, jestli má někdo konkurovat třeba USA nebo Číně, nemyslím si, že to může být jeden stát v Evropě, a že EU má svůj smysl, jen se musí vzpamatovat a začít dělat politiku jinak

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zaorálek (SOCDEM): Stažení Ruska ze Sýrie je počátkem dohody mezi Putinem a Trumpem

16:14 Zaorálek (SOCDEM): Stažení Ruska ze Sýrie je počátkem dohody mezi Putinem a Trumpem

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu ke stažení Ruska ze Sýrie.