„Dnes už prakticky není možné najít člověka, který je schopný a ochotný splnit všechny podmínky pro práci převozníka. Jsou totiž neskutečně náročné. Přívoz provozujeme už dvacet let a situace nikdy nebyla horší. Na počátcích provozu našeho přívozu jsme si bez problémů dokázali připravit třeba pět lidí, kteří mohli absolvovat tehdy platná oprávnění a zkoušky. Nyní jsou potřeba zkoušky kapitánské a kvůli tomu mohou převozníky dělat jen staří šífáci,“ zamýšlí se Petr Liška.
„Před lety jsme přívoz provozovali s podporou úřadu práce. Dávali jsme práci lidem v aktivním věku, kteří tam byli tehdy evidovaní a ztrátovost přívozu jsme řešili tímto způsobem. Nyní ale není možné takto pracovníky hledat a přišli jsme tím i o zdroj financování. Rok před koronavirovou pandemií jsme na provoz získali dotaci i od krajského úřadu, v loňském roce už ale ne. Obrátili jsme se proto na okolní obce, které nám na provoz přívozu přispěly,“ říká starosta obce Malé Žernoseky.
„Provoz přívozu není levný, ročně vyjde na zhruba 300 tisíc korun. To, co se vybere z jízdného, sotva pokryje náklady na platy převozníků. Další náklady jako je údržba přívozu či lodi nebo výdaje, které souvisí s benzinem, už musíme dotovat. Situace je ještě horší, pokud nastanou povodně,“ uvádí Petr Liška.
V letošním roce bude přívoz v provozu i v září a říjnu. V obou měsících bude jezdit dvakrát za hodinu ve třicetiminutových intervalech, a to ve čtvrtek, pátek, sobotu a neděli od 9:00 do 18:00. Poslední jízdu v rámci jednoho dne přívoz pravidelně startuje od 17:30, a to z Malých do Velkých Žernosek.
Zdroj: starostove-nezavisli.cz
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV