Šance dostat se na víceleté gymnázium stoupá se socioekonomickým statusem rodiny, „doučování na přijímačky“ stojí peníze, a přispívá tak k další segregaci žáků. Na víceletých gymnáziích dominuje akademický přístup, převládá frontální výuka, která nevyužívá naplno potenciál žáků. Hodně se spoléhá na domácí přípravu a podporu rodiny. Navíc dle Gaussovy křivky je v populaci 5 – 10 % nadaných, proč by na víceletá gymnázia mělo ze základních škol odcházet vyšší procentu, někde třeba až 30 %. To nedává smysl, potřebujeme kvalitní základní školy pro soudržnou společnost, která z toho může jen profitovat.
Dle statistických dat jsou všeobecně vzdělaní lidé v budoucnosti nejméně ohroženi nezaměstnaností. Trh práce se stále vyvíjí, ovlivňuje ho rozvoj AI a tento vliv bude stále stoupat. Lidé, kteří dokáží reagovat na změny, přizpůsobit se novým trendům a jsou ochotni se stále vzdělávat, mají nespornou výhodu.
Víceletá gymnázia mají v systému své místo, je jich dostatek. Zaměřme se především na posilování kapacit čtyřletých všeobecně-vzdělávacích oborů.
MICHAL LOUKOTA, PŘEDSEDA RO TOP 09 SEMILY
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV