Děkuji za slovo, pane místopředsedo. Od 1. března 2024 by se měly zdražit dálniční známky, ovšem jen pro automobily se spalovacími motory. Pro hybridy budou za hubičku a pro elektromobily budou dokonce zcela zdarma. Znamená to snad, že elektromobily a hybridy poškozují naše dálnice méně? Podle tohoto návrhu budou zdarma brázdit dálnice moci jen bohatí, protože kdo si bude moct dovolit koupit nový drahý elektromobil? Asi to bude těžko senior, který automobil využívá k dopravě k lékaři nebo na nákup, nebo ten, kdo je rád, že si mohl pořídit ojetinu proto, aby se mohl dopravovat z práce do práce, provozovat svou živnost nebo vyzvednout děti ze školy.
Evropský parlament v rámci honby za snižováním emisí zakázal prodej nových automobilů se spalovacím motorem od roku 2035. Premiér Petr Fiala ještě v roce 2021 tvrdil, že zákaz prodeje aut se spalovacím motorem je pro něj nepředstavitelný. Paradoxem je, že to bylo právě za předsednictví České republiky v Radě Evropské unie, kdy se toto odhlasovalo. A nyní můžeme pozorovat, že právě tato vláda toto zelené šílenství ještě podporuje a začala už i u dálničních známek. Ten, kdo nevěřil, že ta pravá šikana nás teprve čeká, tak tohle je jen začátek. Tato vláda dělá všechno pro to, aby nízkopříjmové skupiny a střední třídu omezovala a ožebračovala. Mít vlastní automobil rovná se být svobodný a svobodný člověk se velmi těžko ovládá. Diktátoři z Bruselu by nás velmi rádi všechny řídili a tato vláda Petra Fialy je jejich jakousi prodlouženou rukou. Zelený úděl je jen obyčejné pokrytectví a nástroj, jak otročit a ovládat lidi a k tomu zelení šílenci využívají zelený útok na fosilní paliva a s tím spojený útok na emise CO2.
Podívejme se na to, kdo se nám snaží toto omezit a zakázat. Se zdražením dálničních známek pro automobily se spalovacími motory, pro ty automobily, které údajně tak strašně zatěžují naše životní prostředí, přichází vláda, jejíž ministři si nechávají přistavit automobil se spalovacím motorem a řidičem až před vchod a odvézt na ministerstvo, popřípadě do Poslanecké sněmovny, i když to mají pár set metrů nebo by mohli dojet klidně ekologicky tramvají, když tak moc dbají na životní prostředí. Jaké pokrytectví, že? O papaláších v Bruselu, kteří mají plnou pusu ekologie a létají soukromým tryskáčem, hovořit raději nebudu. Nebo o těch tankerech a jejich emisích, kterými se dováží zkapalněný plyn, raději také ne. Přitom z provozu osobních automobilů pochází jen něco málo přes jednu setinu celosvětových emisí CO2. Snižování emisí CO2 dané provozem osobních automobilů, čímž je nyní nejen Evropská unie posedlá, je z tohoto pohledu zcela nesmyslné. U elektromobilů se zapomíná na emise CO2 vznikající při výrobě elektrické energie a jejich baterií.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.