Kam investovat 55 miliard ze státních příjmů, aby to pomáhalo a neškodilo, napadne kdekoho. Hlásí se vysušená krajina zmítaná klimatickou krizí a nešetrným zemědělstvím, školství daleko zaostávajcí za evropskou špičkou, nebo 800 000 spoluobčanů v exekuci.
Premiéra Babiše ovšem napadlo v listopadu něco nečekaného: zdvojnásobit těmito 55 miliardami počet cestujících přes pražské letiště z necelých 17 na 30 milionů ročně.
Tento nápad, který navazuje na staré plány rozšiřování letiště ze zlatých 60. let, o kterých od té doby mluvil snad každý vrcholný politik, prezentoval Andrej Babiš v nejnevhodnější dobu.
“Rozšiřování kapacity letiště neřeší žádný z problémů dnešní české společnosti. Naopak celou řadu z nich prohlubuje,” komentuje člen vedení Zelených a pražský spolupředseda Zelených, zakladatel iniciativy Letiště Praha nebourat, nerozšiřovat! Vít Masare
“Česká krajina nezadržitelně vysychá a vláda nezvládá plnit tempo snižování sucho zhoršujících emisí, ke kterému se zavázala v Pařížské klimatické dohodě. Zvyšování objemu masivně dotované letecké dopravy, na kterou je navázána spousta emisí z turistického průmyslu a dopravy pozemní, je na rozdíl od rozvoje železničních spojení ta nejmíň úsporná věc, která někoho mohla napadnout,” nabízí Masare hospodárnější priority v dopravě.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV