Michálek (Piráti): Češi i turisti způsobují nepořádek na ulicích Prahy s koloběžkami

15.09.2022 12:33 | Ze sítí

Komentář na facebookovém profilu ke sdíleným koloběžkám.

Michálek (Piráti): Češi i turisti způsobují nepořádek na ulicích Prahy s koloběžkami
Foto: Hans Štembera
Popisek: Jakub Michálek

Hlášení vašeho poslance: Situace s koloběžkami se v Praze krok za krokem zlepšuje.

Nedávno jsem tu prezentoval příklad, jak někteří Češi i turisti způsobují nepořádek na ulicích Prahy tím, když špatně parkují koloběžky.

Proto jsem se sešel s největšími provozovateli koloběžek Lime a Bolt. Elektrické koloběžky stejně jako sdílená kola můžou být fajn dopravní prostředek pro Prahu, ale musí mít svá pravidla. Překvapilo mě, že uživatelé už jsou z 50 % lidé, kteří tu žijí. Nové technologie mě baví a když je uchopíme dobře, můžou nám zpříjemnit život.

Předně si myslím, že ve středu Prahy by měly být koloběžky parkovány jen na vyhrazená místa. To už na některých městských částech Prahy začíná fungovat, například na Praze 3, kde bydlím, se tomu věnuje místostarosta Ondřej Rut (který vládne v koalici i s Piráty). Už je tam 200 vyznačených stojanů a i v naší ulici s obrovským počtem hospod pro turisty se situace zlepšuje. Poprosil jsem provozovatele, aby spustili web, kde ukážou ochotu jednotlivých městských částí tento problém řešit a sledovat, jak se stav v celé Praze zlepšuje jako na Trojce (ZDE).

Bohužel každá městská část si to dělá po svém. Tak jsem se obrátil na ministra dopravy, abychom aspoň sjednotili značení, aby každý pochopil, kde má koloběžku zaparkovat a systém mu to nikde jinde nedovolil nebo takové parkování penalizoval. Problémy se nevyhnou ani sněmovně, takže jsem provozovatele poprosil, ať si odstraní koloběžky, které byly zaparkované uprostřed podloubí ihned za přechodem a bránili chodcům přicházet do sněmovny. A podařilo se.

Řešili jsme i další věci, jako jsou zpomalovací zóny, kde se rychlost sníží z 25 km/h na 10-15 km/h, úrazovost nebo tolik otravné a někdy ohrožující ježdění po chodníku, na které si mi už řada lidí stěžovala.

Koloběžka nepatří na chodník, ale pravda je taková, že na řadě úseků s ní nejde jet ani na silnici, protože vás řidič vytroubí. V takových případech by bylo nejlepší řešení mít vyznačenou cyklotrasu, aby se po městě dalo jezdit, která povede tam, kde to je v daném místě vhodné. Politici mají cyklotrasy stavět, ne proti nim bojovat.

Praha poslední 4 roky zdokonaluje síť cyklotras, které lze použít i pro koloběžky. Tempo se výrazně zrychlilo, ale síť stále není tak provázaná, aby se v ní dalo po městě plynule jezdit. Praha díky spolupráci s firmami brzy získá nová data, podle kterých může cyklotrasy ve městě provázat. Kvalita jízdy, i bezpečnost, se pak ještě zlepší.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

PhDr. Ivan Bartoš, Ph.D. byl položen dotaz

Budete se ucházet o pozici lídra strany pro příští volby?

Upřímně, kdo jiný než vy by to měl být? Co vím, tak řada lidí volí Piráty jen kvůli vám. A ještě jeden dotaz, nepřijde vám až paradoxní, že váš nástupce stranu do voleb vést nechce? Myslíte, že je to dobře? S ohledem na to, že je to Hřib, tak možná i ano, ale jinak tomu moc nerozumím.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Babiš (ANO): V ČT je velké místo pro šetření, nechceme aby cucala další peníze od lidí

13:05 Babiš (ANO): V ČT je velké místo pro šetření, nechceme aby cucala další peníze od lidí

Projev na 127. schůzi Poslanecké sněmovny ČR 24. ledna 2025 k financování veřejnoprávních médií.