Jedním z jeho hlavních cílů je změna oborové struktury středních škol a posílení všeobecného vzdělávání. Dlouhodobý záměr teď poputuje do obou komor Parlamentu.
„Největší novinkou Dlouhodobého záměru je nová regulace podílu všeobecného a odborného středního vzdělávání. Díky tomu umožníme krajům, které jsou klíčovými aktéry ve zřizování středních škol, aby dosáhli až na hladinu 50 % podílu všeobecného vzdělání – tedy gymnaziálních a lycejních tříd. Kraje tak budou moci reagovat na poptávku studentů i zaměstnavatelů a rozhodovat se podle toho, co je pro daný region vhodné,“ říká ministr školství, mládeže a tělovýchovy Mikuláš Bek.
Dlouhodobý záměr počítá s inovací oborové soustavy středního vzdělávání založené na vyváženém podílu všeobecně vzdělávacích oborů (gymnázia a lycea, tj. včetně oborů všeobecného vzdělávání podporujících určitou profilaci) a odborných oborů a na úsilí o lepší provázanost obojího na systémy podporující další profesní dráhu absolventů. Zároveň má dojít ke zkvalitnění praktického vyučování v odborných školách, a to prohloubením spolupráce se zaměstnavateli o tzv. prvky duálního systému. To předpokládá další posílení partnerství zaměstnavatelů a středních odborných škol.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV