ALDR jej vymyslela a zavedla pro zajištění bezpečného a ohleduplného lyžování. „Chytrý model“ umožní bezpečně lyžovat, a přitom být ohleduplní k sobě navzájem. Jedná se o schválené metodické postupy pro provozovatele i zákazníky. Že je provoz lanovek za daných podmínek opravdu bezpečný, potvrdila i renomovaná instituce Světová rada pro cestování a turismus (World Travel and Tourism Council). Od ní ALDR získala oprávnění používat prestižní známku „Safe Travels“ zaručující bezpečný provoz lanové dopravy.
„Z iniciativy Asociace a Ministerstva dopravy prohlašujeme, že jsme na horách v ČR připraveni zajistit bezpečný provoz,“ říká prezident Asociace lanové dopravy Jakub Juračka. „Jsem přesvědčen, že jsme udělali maximum možného, abychom ukázali, že provozovatelé na českých horách byli, jsou a budou připraveni poskytovat své služby i za regulovaných podmínek,“ doplnil Juračka.
„Sektor lanových drah a tedy i skiareálů pandemie covid-19 poznamenala velmi těžce. Iniciativu ALDR proto podporuji a vítám garanci, že služby v lyžařských střediscích budou bezpečné,“ říká ministr dopravy Karel Havlíček a doplňuje: „Ministerstvo dopravy vyvíjí iniciativu i v evropském kontextu. Oslovili jsme několik lyžařských evropských zemí, jejichž lyžařská střediska řešila loni obdobnou situaci jako u nás. Chceme se domluvit, že cestou může být optimální nastavení tzv. „bezpečné provozovny“, aby zimní sezóna mohla bez obav začít. Závisí na tom nejen radost ze sportu, ale i řada pracovních míst a budoucnost odvětví,“ uzavírá ministr Havlíček.
Provozovatelé lyžařských středisek musí mít zpracované vnitřní předpisy pro provoz dopravních zařízení (lyžařské vleky, lanové dráhy), a také zpracovávají pracovní postupy pro jednotlivé pracovní pozice. Podle hesla „chráníme vás, ale i sebe“ Asociace lanové dopravy (ALDR) při tvorbě manuálů pro bezpečný provoz lyžařských středisek v rámci tzv. chytrého provozu rozdělila preventivní postupy pro zaměstnance středisek a pro návštěvníky.
Cílem bylo připravit ochranná opatření tak, aby se stala součástí vnitřních předpisů provozovatelů-tedy každodenního pracovního dne. Nad rámec známého pravidla 3R jsou například obsažené doporučení pro desinfekci pracovního nářadí, vytvoření ochranné místnosti pro pracovníky s příznaky onemocnění, desinfekce kontaktních ploch (kasy, platební terminály, pulty atd.). Tato opatření již byla na lanových dráhách dodržována i v letní sezóně nad rámec vládních nařízení.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV