Mezi priority ministra Havlíčka mimo známých cílů v oblasti silničních, dálničních úseků a vodních toků patří také nastavení kontrolních mechanismů u veřejných zakázek, bezproblémový přechod na elektronickou dálniční známku a zavedení jednotné jízdenky v železniční dopravě. Podle Havlíčka tvoří průmysl, obchod a doprava základní pilíře hospodářství.
„Nejdu na Ministerstvo dopravy poučovat, ale pomoci. Chci řídit ministerstvo produktově, tedy podle jednotlivých druhů dopravy. Zakázku na elektronickou dálniční známku vypíšeme znovu, zjednodušíme ji a po celou dobu bude probíhat důsledná kontrola, a to u všech veřejných zakázek. Prioritou také bude zprovoznění 21,3 km nových dálnic a 23,5 km silnic I. třídy v letošním roce. V železniční dopravě je jednoznačným cílem, aby cestující v prosinci 2020 používali jednotnou jízdenku One Ticket,“ řekl Karel Havlíček.
Ministr Havlíček přijel do budovy ministerstva dopravy společně s předsedou vlády Andrejem Babišem. Zde je uvítal odcházející ministr Vladimír Kremlík, který ministru Havlíčkovi předal předávací zprávu, ve které shrnul aktuální agendu Ministerstva dopravy. Ministr Havlíček se společně s premiérem následně setkal i s náměstky a řediteli podřízených organizací.
Karel Havlíček (více ZDE) vystudoval stavební fakultu ČVUT a poté na Fakultě finančnictví a účetnictví habilitoval na docenta. V akademickém prostředí je hlavně spjatý s Vysokou školou finanční a správní, kde působil jako děkan. Mnoho let vedl Asociaci malých a středních podniků České republiky. 30. 4. 2019 ho prezident republiky jmenoval ministrem průmyslu a obchodu a 24. 1. 2020 je pověřen i řízením Ministerstva dopravy.
Na sociálních sítích můžete ministra Havlíčka sledovat na Twitteru ZDE.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV