Ministr Kremlík: Přeměna Ředitelství silnic a dálnic ve flexibilnější organizaci začala

27.07.2019 17:07 | Zprávy

Ministerstvo dopravy v těchto dnech zahájilo kroky vedoucí k transformaci Ředitelství silnic a dálnic ze státní příspěvkové organizace na společnost, fungující v tržním prostředí.

Ministr Kremlík: Přeměna Ředitelství silnic a dálnic ve flexibilnější organizaci začala
Foto: Ministerstvo dopravy
Popisek: Ministr dopravy Vladimír Kremlík

Změna by v horizontu minimálně tří let měla vést k vytvoření podnikatelského subjektu, který bude svou povahou lépe odpovídat prostředí, ve kterém působí a efektivně reagovat na potřebu zrychlení výstavby dopravní infrastruktury.

„Chci, aby tato změna, kterou Ředitelství silnic a dálnic podporuje, proběhla v rozumném časovém rámci a s co nejmenšími legislativními změnami. Taktéž musí být zachována nezbytná kontinuita ve vztahu nejen k výstavbě ale i ve vztahu k stávajícím zaměstnancům. Cílem je mít efektivní podnik pro výstavbu a údržbu dálnic, který je konkurenceschopný na pracovním trhu“, říká k připravovanému záměru ministr dopravy Vladimír Kremlík.

Chystaná transformace by měla umožnit lepší přizpůsobivost „nové“ společnosti na změněnou situaci v oblasti dostupných zdrojů (národních i evropských) zejména co se týká využívání financování ze soukromých zdrojů a dalších soukromých i veřejných finančních nástrojů jakým má být například připravovaný Národní rozvojový fond. V personální oblasti by změna měla dát větší prostor pro manažerské řízení organizace a umožnit ještě větší variabilitu pro odměňování zaměstnanců a získání dalších odborníků. Ředitelství silnic a dálnic musí být atraktivním zaměstnavatelem, který bude konkurenceschopnou volbou oproti stavebním a projektovým společnostem, na jejichž práci má dohlížet.

„Nyní musí na Ministerstvu dopravy proběhnout proces, kdy posoudíme jednotlivé možné varianty právní formy nově vznikajícího subjektu a připravíme materiál, se kterým na podzim seznámíme členy vlády,“ popisuje aktuální stádium příprav ministr Kremlík.

Hlavními důvody pro změnu podoby Ředitelství silnic a dálnic je:

  • zajistit provázanost příjmů a výdajů spojených se správou vybrané části dopravní infrastruktury a umožnit prostřednictvím cizích zdrojů optimalizovat cashflow dle potřeb výstavby bez přímé vazby na státní rozpočet (další soukromé zdroje, úvěry, apod.);
  • zajistit možnost smluvních platů pro odborníky;
  • zajistit standardizovaný pohled na hospodaření společnosti (model obchodní společnosti se standardizovaným výkaznictvím).

Cílem zahájeného procesu je najít optimální organizační struktury systému plánování, financování, údržby, obnovy a výstavby dopravní infrastruktury, která umožní hospodárně, účelně a efektivně využívat doporučený a dlouhodobě udržitelný mix finančních zdrojů a jejich výši přizpůsobovat požadavkům na budování nové infrastruktury. Transformovaná organizace musí být procesně řízena a projektově orientována.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

MUDr. Ivo Trešl byl položen dotaz

očkování

Vážený pane doktore, ráda bych využila možnosti se vás zde zeptat na jednu věc. Když se nechám očkovat proti černému kašli, znamená to, že ho nemůžu dostat nebo je to jak s vakcínou proti covidu? A ještě na jak dlouho mě případně očkování proti nákaze ochrání? A když už jsem nakousla téma covid, pro...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministr Vlček: Novela zlepší dostupnost internetu, zejména v odlehlých oblastech

20:03 Ministr Vlček: Novela zlepší dostupnost internetu, zejména v odlehlých oblastech

Poslanecká sněmovna schválila novelu zákona o elektronických komunikacích, která přináší lepší ochra…