Je to právě 8 měsíců a 5 dnů, kdy jsem byl uveden do funkce ministra dopravy. Začala tím jedna z největších profesních výzev mého života. Při příležitosti dnešní návštěvy premiéra Petr Fiala na dopravě jsme si prošli všechny úkoly, které se nám už podařilo splnit a také ty, které nás teprve čekají.
A jak si vedeme? Vezmu to pěkně popořadě podle programového prohlášení vlády.
Dostavba chybějící dopravní infrastruktury:
Aktuálně stavíme 239 km dálnic a silnic I. třídy. Do roku 2024 bude možné zahájit další podstatné části chybějící dálniční sítě ČR.
Prosadíme aktualizaci sankčního systému:
Máme připravený návrh nového bodového systému. Zaměříme se především na větší srozumitelnost a přehlednost systému. Zároveň bude obsahovat dvě zásadní novinky - možnost řídit auto již od 17 let pod dohledem mentora a řidičák na zkoušku.
Zrevidujeme poskytované slevy jízdného:
Představili jsme novou podobu slev na jízdném ve veřejné dopravě. Nová sleva 50 % představuje rozumný kompromis mezi pomoci cestujícím a finančními možnostmi rozpočtu.
Zastavíme práce na projektu kanálu Dunaj–Odra–Labe:
Ministerstvo dopravy navrhlo zrušení územní ochrany koridoru průplavního spojení Dunaj-Odra-Labe, a to bez náhrady.
A co nás ještě čeká?
Zajistíme stabilní rozpočet SFDI:
Musíme zajistit stabilní a hlavně dlouholetý výhled investic do dopravní infrastruktury. Chceme se více zaměřit na využívání alternativních způsobů financování výstavby. Připravíme PPP projekty na financování dalších úseku D35 a některých částí IV. železničního koridoru na jih Čech.
Digitalizace dopravy:
Další velký úkol je pohnout vpřed s digitalizací dopravních agend. Chci do konce roku spustit nový Portál dopravy, který bude sdružovat veškeré dopravní služby pro občana, a to nejen v rámci agend řidičů a vozidel, ale také agendy letecké, vnitrozemské a námořní plavby, železnic, silnic apod.
Transformace ŘSD:
Ještě letos předložíme návrh novely zákona, která zajistí transformaci státní příspěvkové organizace Ředitelství silnic a dálnic na státní podnik. Zajistíme tím větší efektivitu i akceschopnost celé organizace.
Příprava VRT:
Připravuje výstavbu prvních kilometrů českých vysokorychlostních tratí. Start stavebních prací předpokládáme na přelomu let 2025 a 2026.
Legislativní změny ke snížení administrativní zátěže:
Chci méně byrokracie pro podnikatele i řidiče. Zbavíme se zbytečných nařízení. Kupříkladu zrušíme povinnost absolvovat evidenční kontrolu vozidla v případě, kdy má být jako nový vlastník vozidla zapsán v registru silničních vozidel jeho dosavadní provozovatel, například v důsledku ukončení leasingu vozidla.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV