Ministr Kupka: Aktuálně stavíme 239 km dálnic a silnic I. třídy

23.08.2022 16:48 | Ze sítí

Komentář na facebookovém profilu k úkolům na Ministerstvu dopravy, které jsou v běhu, nebo které na provedení ještě čekají.

Ministr Kupka: Aktuálně stavíme 239 km dálnic a silnic I. třídy
Foto: Hana Brožková
Popisek: Martin Kupka

Je to právě 8 měsíců a 5 dnů, kdy jsem byl uveden do funkce ministra dopravy. Začala tím jedna z největších profesních výzev mého života. Při příležitosti dnešní návštěvy premiéra Petr Fiala na dopravě jsme si prošli všechny úkoly, které se nám už podařilo splnit a také ty, které nás teprve čekají.

A jak si vedeme? Vezmu to pěkně popořadě podle programového prohlášení vlády.

Dostavba chybějící dopravní infrastruktury:

Aktuálně stavíme 239 km dálnic a silnic I. třídy. Do roku 2024 bude možné zahájit další podstatné části chybějící dálniční sítě ČR.

Prosadíme aktualizaci sankčního systému:

Máme připravený návrh nového bodového systému. Zaměříme se především na větší srozumitelnost a přehlednost systému. Zároveň bude obsahovat dvě zásadní novinky - možnost řídit auto již od 17 let pod dohledem mentora a řidičák na zkoušku.

Zrevidujeme poskytované slevy jízdného:

Představili jsme novou podobu slev na jízdném ve veřejné dopravě. Nová sleva 50 % představuje rozumný kompromis mezi pomoci cestujícím a finančními možnostmi rozpočtu.

Zastavíme práce na projektu kanálu Dunaj–Odra–Labe:

Ministerstvo dopravy navrhlo zrušení územní ochrany koridoru průplavního spojení Dunaj-Odra-Labe, a to bez náhrady.

A co nás ještě čeká?

Zajistíme stabilní rozpočet SFDI:

Musíme zajistit stabilní a hlavně dlouholetý výhled investic do dopravní infrastruktury. Chceme se více zaměřit na využívání alternativních způsobů financování výstavby. Připravíme PPP projekty na financování dalších úseku D35 a některých částí IV. železničního koridoru na jih Čech.

Digitalizace dopravy:

Další velký úkol je pohnout vpřed s digitalizací dopravních agend. Chci do konce roku spustit nový Portál dopravy, který bude sdružovat veškeré dopravní služby pro občana, a to nejen v rámci agend řidičů a vozidel, ale také agendy letecké, vnitrozemské a námořní plavby, železnic, silnic apod.

Transformace ŘSD:

Ještě letos předložíme návrh novely zákona, která zajistí transformaci státní příspěvkové organizace Ředitelství silnic a dálnic na státní podnik. Zajistíme tím větší efektivitu i akceschopnost celé organizace.

Příprava VRT:

Připravuje výstavbu prvních kilometrů českých vysokorychlostních tratí. Start stavebních prací předpokládáme na přelomu let 2025 a 2026.

Legislativní změny ke snížení administrativní zátěže:

Chci méně byrokracie pro podnikatele i řidiče. Zbavíme se zbytečných nařízení. Kupříkladu zrušíme povinnost absolvovat evidenční kontrolu vozidla v případě, kdy má být jako nový vlastník vozidla zapsán v registru silničních vozidel jeho dosavadní provozovatel, například v důsledku ukončení leasingu vozidla.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Věra Kovářová, MIM byl položen dotaz

věk dožití ve zdraví

Sama zde píšete toto: ,, V roce 2017 byl obvyklý věk dožití ve zdraví u mužů 61 let a u žen 62 let.“ Jak ale tedy vysvětlíte, že vy prosazujete odchod do důchodu déle, a to třeba i o 5 a více let?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Senátor Hraba: Konzervativní proud nabírá na síle. A to je dobře

22:12 Senátor Hraba: Konzervativní proud nabírá na síle. A to je dobře

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k nové vládě v Nizozemí.