Ministr Kupka: Aktuálně stavíme 239 km dálnic a silnic I. třídy

23.08.2022 16:48 | Ze sítí

Komentář na facebookovém profilu k úkolům na Ministerstvu dopravy, které jsou v běhu, nebo které na provedení ještě čekají.

Ministr Kupka: Aktuálně stavíme 239 km dálnic a silnic I. třídy
Foto: Hana Brožková
Popisek: Martin Kupka

Je to právě 8 měsíců a 5 dnů, kdy jsem byl uveden do funkce ministra dopravy. Začala tím jedna z největších profesních výzev mého života. Při příležitosti dnešní návštěvy premiéra Petr Fiala na dopravě jsme si prošli všechny úkoly, které se nám už podařilo splnit a také ty, které nás teprve čekají.

A jak si vedeme? Vezmu to pěkně popořadě podle programového prohlášení vlády.

Dostavba chybějící dopravní infrastruktury:

Aktuálně stavíme 239 km dálnic a silnic I. třídy. Do roku 2024 bude možné zahájit další podstatné části chybějící dálniční sítě ČR.

Prosadíme aktualizaci sankčního systému:

Máme připravený návrh nového bodového systému. Zaměříme se především na větší srozumitelnost a přehlednost systému. Zároveň bude obsahovat dvě zásadní novinky - možnost řídit auto již od 17 let pod dohledem mentora a řidičák na zkoušku.

Zrevidujeme poskytované slevy jízdného:

Představili jsme novou podobu slev na jízdném ve veřejné dopravě. Nová sleva 50 % představuje rozumný kompromis mezi pomoci cestujícím a finančními možnostmi rozpočtu.

Zastavíme práce na projektu kanálu Dunaj–Odra–Labe:

Ministerstvo dopravy navrhlo zrušení územní ochrany koridoru průplavního spojení Dunaj-Odra-Labe, a to bez náhrady.

A co nás ještě čeká?

Zajistíme stabilní rozpočet SFDI:

Musíme zajistit stabilní a hlavně dlouholetý výhled investic do dopravní infrastruktury. Chceme se více zaměřit na využívání alternativních způsobů financování výstavby. Připravíme PPP projekty na financování dalších úseku D35 a některých částí IV. železničního koridoru na jih Čech.

Digitalizace dopravy:

Další velký úkol je pohnout vpřed s digitalizací dopravních agend. Chci do konce roku spustit nový Portál dopravy, který bude sdružovat veškeré dopravní služby pro občana, a to nejen v rámci agend řidičů a vozidel, ale také agendy letecké, vnitrozemské a námořní plavby, železnic, silnic apod.

Transformace ŘSD:

Ještě letos předložíme návrh novely zákona, která zajistí transformaci státní příspěvkové organizace Ředitelství silnic a dálnic na státní podnik. Zajistíme tím větší efektivitu i akceschopnost celé organizace.

Příprava VRT:

Připravuje výstavbu prvních kilometrů českých vysokorychlostních tratí. Start stavebních prací předpokládáme na přelomu let 2025 a 2026.

Legislativní změny ke snížení administrativní zátěže:

Chci méně byrokracie pro podnikatele i řidiče. Zbavíme se zbytečných nařízení. Kupříkladu zrušíme povinnost absolvovat evidenční kontrolu vozidla v případě, kdy má být jako nový vlastník vozidla zapsán v registru silničních vozidel jeho dosavadní provozovatel, například v důsledku ukončení leasingu vozidla.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

17. listopad

Dobrý večer, pane Zdechovský, chci se zeptat, jak se díváte na prohlášení našeho vrcholného politika, cituji: Ne každý názor musíme respektovat a ne každý názor je stejně "hodnotný"? 35 let po revoluci je schopen toto říci do rozhovoru nás premiér? Opravdu? Svůj názor raději vyjadřovat nebudu, ale ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Adamec (ODS): Evropské volby ukázaly, že vůle něco měnit moc výrazně není

20:07 Adamec (ODS): Evropské volby ukázaly, že vůle něco měnit moc výrazně není

Projev na 119. schůzi Poslanecké sněmovny 22. listopadu 2024 k zákonu o podmínkách obchodování s pov…