Se zástupci Středočeského kraje a Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) představil aktuální stav, další kroky přípravného řízení a diskutoval se zástupci obcí jejich připomínky k plánované trase a možná kompenzační opatření související s výstavbou dálnice.
„Jsem přesvědčen, že otevřená komunikace a férové jednání se zástupci místních samospráv je klíčové proto, abychom v dohledné době posunuli středočeskou část D3 co nejblíže k realizaci. Dnes jsem představil aktuální situaci v přípravě D3 a jednal jsem o připomínkách měst a obcí podél připravované trasy,“ uvedl po jednání ministr dopravy Martin Kupka.
Trasování středočeské části dálnice D3 v tzv. západní variantě, tedy přes oblast Posázaví, bylo s definitivní platností potvrzeno v listopadu 2021, kdy Nejvyšší správní soud zamítl kasační stížnost ve věci první aktualizace Zásad územního rozvoje Středočeského kraje. Tím definitivně potvrdil platnost aktualizovaných ZÚR a ukončil tak dlouholetý spor o vedení dálnice. V návaznosti na rozhodnutí Nejvyššího správního soudu pak následně v listopadu 2022 Ústavní soud v Brně odmítl stížnost spolku Krajina 2000 a obce Okrouhlo u Prahy.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV