Ministr Kupka: Dopravní rozpočet pro rok 2024 zajistí rychlou výstavbu dopravní infrastruktury

13.09.2023 9:15 | Tisková zpráva

Státní fond dopravní infrastruktury má v příštím roce disponovat částkou 150,5 miliardy korun. Návrh rozpočtu fondu schválil Výbor Státního fondu dopravní infrastruktury. Rozpočet je sestaven z národních zdrojů ve výši 118,4 miliardy, z toho 26 miliard tvoří dluhové financování, a z evropských prostředků ve výši 32,1 miliardy korun.

Ministr Kupka: Dopravní rozpočet pro rok 2024 zajistí rychlou výstavbu dopravní infrastruktury
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministr dopravy Martin Kupka

“Návrh rozpočtu SFDI na příští rok potvrzuje, že dopravní stavby jsou klíčovou prioritou státu a podmínkou pro další potřebný růst ekonomiky. Je důležité, že i v době úspor držíme investiční tempo. Společnost od nás očekává a beru to jako naši povinnost, abychom v příštích letech byli schopni realizovat dlouho připravované investice na dostavbu a modernizaci železniční i dálniční infrastruktury,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.

Z pohledu rozdělení výdajů mají investice tvořit 99,4 mld. Kč a neinvestiční výdaje pak 51,1 mld. Kč. Výdaje na železnice mají být ve výši 57,48 mld. Kč. Bude tak pokračovat výstavba trati na pražské letiště, začnou také práce na modernizaci trati Plzeň - Domažlice - st.hranice SRN. Pokračovat bude i projektová příprava vysokorychlostních tratí. Ředitelství silnic a dálnic bude pracovat s rekordním rozpočtem více než 79 miliard korun. To pomůže rozběhnout nové stavby klíčových silnic a dálnic, jakými jsou například příhraniční úsek D11, 4 úseky dálnice D35 nebo další část Pražského okruhu mezi Běchovicemi a dálnicí D1.

Rozpočet počítá i s příspěvkem pro kraje na opravy a rekonstrukce jejich silnic II. a III. tříd., v rámci kterého si kraje příští rok rozdělí 4 miliardy korun. Více než 1 miliarda půjde železničním dopravcům na podporu zavádění jednotného evropského zabezpečovače ETCS.

Aktuálně je ve výstavbě dohromady 266 kilometrů silničních staveb (ZDE), z čehož je 178,7 kilometrů dálnic (ZDE) a 87,3 kilometrů silnic I. třídy (ZDE). V příštím roce bude zprovozněno rekordních 113,7 kilometrů nových dálničních úseků (ZDE), jako je například 32 kilometrů dálnice D4, 28,4 kilometrů dálnice D3 kolem Českých Budějovic nebo 21,4 kilometrů dlouhý úsek dálnice D55 u Uherského Hradiště. Další informace o realizovaných i chystaných stavbách je možné zobrazit v interaktivní mapě Ředitelství silnic a dálnic (ZDE).

Z železničních staveb aktuálně probíhá modernizace trati Praha-Bubny – Praha-Výstaviště jako součást spojení na pražské letiště, stavební práce jedou naplno také v Kladně na kompletní modernizaci nádraží a železniční tratě. V příštím roce bude dokončeno zdvojkolejnění mostu v Praze-Braníku. V Pardubicích stavební dělníci pokračují s přestavbou a modernizací železničního uzlu. Pokračuje také rekonstrukce výpravních budov například v Písku, Bílině, Aši, Benešově nad Ploučnicí nebo v Krásné Lípě. Více informací o všech realizovaných i chystaných stavbách je možné najít v interaktivní mapě Správy železnic (ZDE).

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

PhDr. Olga Richterová byl položen dotaz

Sociální služby

Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministr Bek: Je třeba vždy brát v úvahu ekonomický kontext

18:09 Ministr Bek: Je třeba vždy brát v úvahu ekonomický kontext

Projev na 119. schůzi Poslanecké sněmovny 21. listopadu 2024 – reakce na připomínku poslankyně Berko…