Pokračovat bude zejména výstavba sítě veřejných přístavišť pro rekreační plavbu na Labi a Vltavě, prodlužování Baťova kanálu na Moravě a doplňování stání pro bezpečné vyčkávání malých rekreačních plavidel na proplavování zdymadly na Vltavě. Dočkáme se rovněž dalšího servisního centra v Roudnici nad Labem a začne stavba nové moderní servisní lodě pro Prahu.
„V letošním roce navážeme na mimořádně úspěšný loňský rok, kdy bylo zprovozněno 6 nových veřejných přístavišť pro rekreační plavidla a 5 pro osobní lodě na Labi a Baťově kanále. Ještě do letní sezóny otevřeme nová přístaviště na Vltavě v Davli a na Labi v Ústí nad Labem-Brné, Brandýse nad Labem a v Kolíně. Celkem půjde o 18 nových stání, mezi nimiž je rovněž čekací stání malých plavidel u plavební komory Vrané nad Vltavou a stání služebních plavidel policie v Praze a Nymburce.,“ uvádí ministr dopravy Martin Kupka a doplňuje: „O smysluplnosti těchto staveb jasně vypovídají statistiky, podle kterých labská přístaviště po jejich dokončení loni v létě navštívilo už 1000 plavidel.“
„Během jara ještě zahájíme práce na přístavišti malých plavidel v Nymburce a následně přístaviště osobních lodí v Brandýse nad Labem, které uvítají první lodě v sezóně 2025. Také Uherské Hradiště by se mělo letos dočkat zvýšení kapacity pro přistávání, kde vybudujeme nové plovoucí molo. Pohodlnému a bezpečnému proplavování pomohou nová samostatná stání pro vyčkávání malých plavidel před plavebními komorami na Vltavě. Na loni zprovozněné stání ve Vraném nad Vltavou letos naváže již zahájená stavba v Roztokách, v Hoříně a v Dolánkách. Během roku bychom měli zahájit i stavby ve Štěchovicích a v Praze -Modřanech,“ říká Lubomír Fojtů, ředitel investora Ředitelství vodních cest ČR. „Pokud se podaří úspěšně dokončit povolovací procesy a vybrat zhotovitele, plánujeme závěrem roku zahájit práce na rozšiřování přístavu Veselí nad Moravou jako součásti tzv. plavebního okruhu do Vnorov na Baťově kanále, doplnění zázemí přístaviště Strážnice a výstavbu nového rekreačního přístavu Kamýk nad Vltavou.“
„Jsem rád, že úspěšně probíhá realizace dlouhodobě plánovaného strategického projektu prodloužení Baťova kanálu do Hodonína. Novou plavební komorou Rohatec/Sudoměřice proplují první lodě v roce 2026. Také jsou důležité první kroky zlepšení dostupnosti bezpečného tankování pohonných hmot a odběru odpadních vod letos zprovozněným servisním centrem Roudnice nad Labem a aktuálně zahajovanou stavbou opravdu moderní servisní lodě pro Prahu,“ dodal Martin Kupka. „Věřím, že bude reálné najít ještě další místa, kde budou tyto nezbytné služby dostupné.“
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV