Novela zjednodušuje i zpřehledňuje bodový systém a zpřísňuje sankce za nejzávažnější a nejnebezpečnější přestupky. Zároveň na naše silnice přináší dvě důležité novinky – možnost řídit auto od 17 let pod dohledem mentora a řidičák na zkoušku po dobu 2 let od získání prvního řidičského oprávnění.
„Nový bodový systém se od začátku příštího roku dotkne milionů českých řidičů. Díky přehledně nastaveným pravidlům jasně rozlišíme závažné přestupky, které budeme postihovat přísněji. Naopak za menší prohřešky řidiči nezaplatí na pokutách tolik. Cílem je citelně postihovat vědomé porušování předpisů, které ohrožuje ostatní účastníky silničního provozu,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.
„Chci poděkovat všem, kteří se na přípravě nových silničních pravidel podíleli. Do přípravy jsme zapojili odbornou veřejnost, a proto je výsledkem velmi kvalitní zákon, který reaguje na aktuální trendy v oblasti bezpečnosti na silnicích. V následujících měsících se chceme zaměřit na důslednou komunikaci s řidiči i s celou širokou veřejností, aby měl každý přehled o tom, co se na našich silnicích od ledna mění,“ dodává Kupka.
Oproti minulé snaze změnit bodový systém obsahuje tento návrh dvě zásadní novinky pro začínající řidiče: možnost řídit auto od 17 let pod dohledem mentora, tzv. L17, a řidičák na zkoušku po dobu 2 let od získání prvního řidičského oprávnění nehledě na věk řidiče. „Oba tyto nástroje fungují v mnoha evropských zemích, kde prokazatelně přispívají ke snížení nehodovosti u začínajících řidičů. Je nejvyšší čas je začít využívat i u nás,“ připomíná Kupka.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV