Druhý rok dostavby dálnice D4.
2. narozeniny slaví první velký PPP projekt na výstavbu dopravní infrastruktury – dostavba 32 kilometrů dálnice D4 a modernizace dalších 16 km navazujících úseků.
Při této příležitosti jsem se vypravil přímo na stavbu a mám hned několik dobrých zpráv.
Práce pokračují dle plánu. Do konce roku by mělo být stavba hotova ze 79 %.
Aktuálně pokračují v celé trase rozsáhlé zemní práce doprovázené výstavbou souvisejících konstrukcí, jako jsou například mosty nebo opěrné stěny.
Nejviditelnější jsou práce právě na mostních konstrukcích, kterých je na 32 kilometrech trasy celkem 40. Na každý kilometr dálnice tak připadá nejméně jeden most nebo propust.
U Krsic se na začátku léta rozjede výstavba dvou protilehlých dálničních odpočívek s benzínovými pumpami.
Celá dálnice se staví tak, aby splňovala přísné ekologické požadavky. Tak například budova SSÚK vznikne v nízkoenergetickém standardu. Pro vytápění a teplou vodu poslouží tepelná čerpadla, elektrickou energii zajistí fotovoltaika a solární panely. Podobně vysoké nároky jsou stanoveny pro dvě dálniční odpočívky, kde mimo jiné bude 16 rychlonabíjecích stanic pro elektromobily.
Průběh dostavby D4 prokazuje životaschopnost modelu PPP pro financování podobných infrastrukturních staveb. O PPP projektech proto uvažujeme i na dalších dálnicích – např. na D35.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV