Vážená paní předsedající, vážené kolegyně, vážení kolegové, jde, jak jsem uváděl v rámci prvního čtení, druhého čtení, především o adaptaci do českého právního řádu, nařízení Evropského parlamentu a Rady s tím, že v rámci hospodářského výboru se podařilo projednat několik pozměňovacích návrhů. Všechny mají kladné stanovisko. Jedná se například o zpřesnění vymezení subjektu, který může vypracovat prohlášení o shodě s povoleným typem vozidla, dále o doplnění povinnosti provozovatele dráhy celostátní nebo regionální nebo veřejně přístupné vlečky anebo jejich částí, který hodlá omezit jejich provozování, dodržet též postupy podle rozhodnutí komise o vytvoření Jednotného evropského železničního prostoru. A dále o zpřesnění dvou skutkových podstat přestupků, jichž se může dopustit provozovatel dráhy nebo dopravce v oblasti předcházení mimořádným událostem tak, aby přesně odpovídaly souvisejícím zákonným povinnostem. Dále jde o pozměňovací návrhy, které byly předneseny ve druhém čtení a jejichž cílem je jednak zavedení nového institutu přerušení provozuschopnosti a provozování dráhy nebo její části, dále posunutí účinnosti navrženého zákona, dále modifikace povinností provozovatele dráhy ve vztahu k odštěpným závodům nebo pobočkám.
A konečně umožnění přístupu dopravce k údajům o době řízení drážního vozidla na dráze celostátní nebo regionální dráhy s tím, že ten poslední bod směřuje také k zabezpečení většího bezpečí na české železnici, k tomu, aby bylo možné i díky monitoringu licence strojvedoucích sledovat i ze strany dopravců, jakým způsobem se naplňuje pracovní doba a jak jejich strojvůdci odpočívají.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.