Ministr Kupka: Změny, které přispějí k větší bezpečnosti na českých silnicích

11.01.2024 20:02 | Ze sítí

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k ke změnám stran návykových látek za volantem.

Ministr Kupka: Změny, které přispějí k větší bezpečnosti na českých silnicích
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministr dopravy Martin Kupka

Představili jsme protidrogovou kampaň Zkratky!

Návykové látky a léky na uklidnění představují velké riziko jak pro řidiče, tak pro jejich okolí. Snižují schopnost plně se za volantem soustředit a mnohem snáze tak dojde k vážným nehodám, které nezřídka končí tragicky. Proto podporujeme se všemi aktivitami BESIP kampaň České asociace pojišťoven a Policie ČR s názvem Zkratky, která na tato rizika upozorňuje. !?

Varující je zejména negativní trend smrtelných nehod pod vlivem drog. V roce 2023 jsme zaznamenali 437 nehod s touto příčinou (o 160 více než v roce 2022), při kterých zahynulo 11 osob (o 6 více než v roce 2022). Naopak sestupnou trajektorii pozorujeme u tragických nehod v podnapilém stavu – při 4766 nehodách zemřelo 34 osob, což je meziročně o 12 méně.

Na ministerstvu dopravy tyto statistiky bereme vážně a aktivně na ně reagujeme. Novela zákona o silničním provozu platná od 1. ledna 2024 zpřísnila pokuty za jízdu pod vlivem alkoholu a drog na 7 000 až 20 000 Kč a prodloužila délku zákazu řízení na 6 až 18 měsíců. Došlo také k zpřísnění postihů za odmítnutí testu, kdy řidičům hrozí pokuta až 75 tisíc Kč a zákaz řízení až na 3 roky.

Důležitou změnou je také zavedení terapeutických programů od 1. dubna letošního roku pro nejnebezpečnější řidiče v provozu, kteří opakují závažné přestupky. Nejčastěji jde právě o řidiče pod vlivem alkoholu a návykových látek.

Věřím, že všechny tyto změny přispějí k větší bezpečnosti na českých silnicích!

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Dálniční známky a elektroauta

Dobrý den, pane poslanče, vidíte alespoň náznak logiky v tom, že elektroauta jezdí po dálnicích zadarmo? Copak ony neopotřebovávají povrch vozovky stejně jako auta se spalovacími motory, a to v řadě případů i víc díky těžké baterii? Děkuji za odpověď.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Konečná (KSČM): Stáváme se opět závislými, akorát z druhé světové strany

4:31 Konečná (KSČM): Stáváme se opět závislými, akorát z druhé světové strany

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k závislosti na dodávkách plynu