„Potřebujeme důkladně zanalyzovat dosavadní praxi pravidelných technických kontrol vozidel, vyhodnotit stávající úpravu i ve srovnání s Rakouskem, Polskem a Německem. Chceme identifikovat rizikové body české právní úpravy a navrhnout omezení případného korupčního jednání a tím transparentně ukázat, jak současný systém v České republice funguje a kde je možné ho zlepšit i přesto, že již byla v posledních letech řada opatření pro snížení rizika zneužití realizovaná,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.
Ministerstvo dopravy nyní v rámci předběžných tržních konzultací osloví odborné poradce, kteří by dokázali nezávisle současný systém měření technických parametrů vozidel důkladně zanalyzovat i ve srovnání s dalšími evropskými státy.
Výsledný dokument má být zaměřen na zanalyzování „úspěšnosti“ STK a SME, tedy počty kontrolovaných vozidel za jednotku času, průchodnost technických kontrol, procento vozidel, které pro nedostatky technického stavu technické kontroly nevyhoví apod.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV