Děkuji za slovo. Vážená paní místopředsedkyně, vážené poslankyně, vážení poslanci, myslím, že kdo sledoval postoje členů dnešních vládních stran k tomu, jak bylo zaváděno EET a k celému tomu průběhu, nemůže být překvapen tím, že plníme jeden ze svých klíčových předvolebních slibů, které jsme učinili a díky kterým jsme sněmovní volby v loňském roce vyhráli, a předkládáme návrh zákona, kterým se ruší elektronická evidence tržeb.
Všechna ustanovení, která jsou v tomto zákoně, v tomto návrhu, souvisí pouze s ukončením evidence tržeb, nejsou navrhovány žádné úpravy nad rámec těch nutných ke zrušení.
Já v této chvíli nebudu opakovat všechny argumenty. Říkal jsem je tady mnohokrát. Kdyby se někomu zdálo, že jich je málo, můžu odkázat na svá četná vystoupení k EET, případně část těch argumentů zopakovat. Nicméně je třeba říct, že za tu dobu, kdy fungovalo EET - a ono už nefunguje dva a tři čtvrtě roku, řekněme si, respektive dva a čtvrt roku, ale půl roku ještě fungovat nebudeme, protože v rámci covidu jsme vlastně ruku v ruce s tehdejší vládou vypnuli EET zhruba od března roku 2020 do konce roku 2022. Tak kromě našich výhrad, které se nijak nezměnily, se ale velmi změnilo podnikatelské prostředí. Došlo k prudkému zvýšení objemu bezhotovostních plateb, kdy v loňském roce to bylo zhruba 60 % a během dvou až tří let experti odhadují, že podíl bezhotovostních plateb vystoupá až na 80 % všech tržeb.
Připomeňme si, že evidovat bezhotovostní tržby je neústavní podle rozhodnutí Ústavního soudu. V tomhle ohledu jsme byli úspěšní my, kteří jsme to podání k Ústavnímu soudu dali, a proto v loňském roce 40 % maximálních hotovostních plateb, do dvou až tří let maximálně 20 % hotovostních plateb.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.