„Postupně tím železnici technicky více zabezpečíme a zrychlíme. Použitím této technologie se také propojíme se sousedním Rakouskem,“ říká ministr dopravy Dan Ťok. Na projektu pro SŽDC bude vedle firmy Kapsch spolupracovat řada tuzemských firem, mimo jiné AŽD Praha, ČD-Telematika, TEPLOTECHNA Ostrava či SUDOP Brno.
V České republice už systém GSM-R funguje na dvou mezinárodních koridorech vedoucích z Německa přes Prahu, Brno a Břeclav na Slovensko a dál do Rakouska, na koridoru mezi Českou Třebovou a Ostravou nebo na nákladním koridoru vedoucím z Kolína přes Lysou nad Labem do Děčína. Aktuálně je mezinárodním standardem pokryto již 1140 km tuzemských železnic, dalších 560 kilometrů je v různé fázi realizace a dokončování.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV