Ministr Ťok: Jsme připraveni poskytnout mimořádnou podporu

17.02.2017 18:36 | Zprávy

Kraje by letos mohly od státu dostat mimořádnou podporu na opravy silnic II. a III. třídy ve výši až čtyři miliardy korun. Ministerstvo dopravy je připraveno uvolnit na zanedbané silnice v krajském majetku zhruba 2,5 miliardy korun.

Ministr Ťok: Jsme připraveni poskytnout mimořádnou podporu
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministr dopravy Dan Ťok

Dalším zdrojem prostředků bude vládní rozpočtová rezerva, pokud s tím kabinet bude souhlasit. Po jednání se zástupci samosprávy a krajů to dnes uvedli ministři Dan Ťok a Andrej Babiš. Návrhem se bude v pondělí zabývat vláda.

„Za poslední dva roky jsme na krajské silnice přispěli celkem 7,4 miliardy korun. Financovali jsme tak více než tisíc akcí při opravách silnic v regionech. Silnice, o které se starají kraje, jsou ale bohužel na řadě míst stále značně zanedbané a letošní zima situaci ještě zhorší. Opět jsme tedy připraveni poskytnout mimořádnou podporu,“ řekl ministr dopravy Dan Ťok.

Ministerstvo dopravy již dříve přislíbilo, že opravy silnic nižších tříd podpoří a opět k tomu využije prostředků, které zejména zbudou z loňského rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI).

„Protože se hodně stavělo a s fondem dobře hospodaříme, podařilo se nám loni téměř všechny peníze využít na plánované stavby a nemáme v rozpočtu SFDI takové přebytky jako v předchozích letech. Přesto jsme hledali pro kraje maximum prostředků a jsme připraveni jim opět pomoci,“ vysvětlil Ťok.  

Státní podpora pro krajské silnice je mimořádným opatřením, jak regionům pomoci. Péče o silnice nižších tříd je dle zákona svěřena krajům, které s nimi mají hospodařit, zatímco stát se stará o dálnice a silnice prvních tříd. Prostředky v SFDI jsou proto přesně rozděleny na klíčové stavby na páteřní síti státu.

„Žádný ministr dopravy v minulosti peníze na krajské silnice neuvolňoval, většinou proto, že v krajích seděl jeho politický oponent. My takový přístup nemáme a raději chceme vidět i silnice v regionech co nejdříve opravené, “ uzavřel Ťok.

Kraje získávají peníze na obnovu svých silnic z rozpočtového určení daní a na opravy mají k dispozici také evropské prostředky v regionálních operačních programech. Přesto i ministerstvo dopravy už třetím rokem za sebou poskytuje významnou, mimořádnou podporu.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV



Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„30 let svobody? Máme na víc!“ Svobodní varují před ztrátou svobod, za které se bojovalo v roce 1989, a ukazují prstem na Green Deal

8:40 „30 let svobody? Máme na víc!“ Svobodní varují před ztrátou svobod, za které se bojovalo v roce 1989, a ukazují prstem na Green Deal

V předvečer výročí 17. listopadu přicházejí Svobodní s ostrou kritikou současného politického vývoje…