Ministr Ťok: Nejvhodnějším investorem dopravní stavby je ten, kdo ji bude provozovat

20.02.2019 15:41 | Zprávy

Ředitelství vodních cest bude dohlížet na stavby, ty budou mít nově na starosti jednotlivá povodí

Ministr Ťok: Nejvhodnějším investorem dopravní stavby je ten, kdo ji bude provozovat
Foto: Ministerstvo dopravy
Popisek: Ministr dopravy Dan Ťok

Za účelem zjednodušení a zrychlení přípravy vodních staveb dojde během letošního roku k posílení kompetencí státních podniků Povodí Labe, Vltavy a Moravy, na které přejdou investice na vodních cestách. Ředitelství vodních cest se bude nadále podílet na supervizi projektů realizovaných jednotlivými Povodími.

„Ministerstvo dopravy zůstává stále zodpovědné za koncepci vodních cest i koncepční přípravu projektů. Jediné co se mění je, že se napraví nelogická praxe, kdy investorem vodního díla bylo Ředitelství vodních cest a po dokončení stavby předalo dílo příslušnému povodí, které ho provozovalo. Praxe potvrzuje, že nejvhodnějším investorem dopravní stavby je ten, kdo ji bude provozovat, tak jak to i u nás do roku 2006 bylo. Příkladem je ŘSD i SŽDC, které jsou jak investorem, tak i správcem infrastruktury, kterou postaví,“ uvádí ministr dopravy Dan Ťok.

Státní podniky Povodí Labe, Vltavy a Moravy budou v souladu s platnou legislativou a Koncepcí vodní dopravy zajišťovat provoz a údržbu vodních cest, investice na vodních cestách, rozvoj vodních cest a další s tím související činnosti. Financování těchto činností bude nadále v současném rozsahu zajišťovat Státní fond dopravní infrastruktury.

Ministerstvu dopravy i nadále zůstane odpovědnost za rozvoj vnitrozemské vodní dopravy, i když faktické investice přenese na povodí. Ředitelství vodních cest proto podle nové zřizovací listiny bude mít na starosti supervizi projektů pro Státní fond dopravní infrastruktury.

Návrh nevyžaduje žádné legislativní změny ani ve vodním zákoně, ani v zákoně č. 114/1995 Sb., o vnitrozemské plavbě. Jednostranným opatřením ministerstva dojde ke změně rozsahu činnost Ředitelství vodních cest, které kromě supervize projektů pro SFDI bude mít na starosti také provoz remorkéru Beskydy i servisních plavidel pro lodní park, správu českých pozemků v přístavu v Hamburku a předávání podkladů k projektům správcům vodních cest.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Jaroslav Faltýnek byl položen dotaz

Děláte ve sněmovně vůbec něco?

Dobrý den, zajímalo by mě, co jako poslanec děláte, že o vás není vůbec slyšet? Ani nikde v televizi jsem vás dlouho neviděl, nečetl s vámi žádný rozhovor. Přijde mi, že vás Babiš nechal kandidovat jen proto, aby vám zajistil dobře placené místo, ale jakoby vám zakázal, abyste se po vašem skandálu v...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vích (SPD): Naši vojáci v Keni jsou problém

10:02 Vích (SPD): Naši vojáci v Keni jsou problém

Incident českých vojáků v Keni stále vyvolává otázky informovanosti mezi Armádou ČR, Ministerstvem o…