„Od posledního kulatého čísla, tj. 80 miliard uplynuly necelé čtyři měsíce, což svědčí o tom, že o IROP je ze stran žadatelů zájem. Chtěla bych poděkovat jak pracovníkům Řídicího orgánu IROP, kolegům pracujícím na ITI a v místních akčních skupinách, tak pracovníkům Centra pro regionální rozvoj, kteří zajišťují příjem a hodnocení žádostí a pak také následnou kontrolu realizace projektů a proplácení. Díky těmto 90 miliardám korun bude v regionech rekonstruováno nebo modernizováno například přes 800 kilometrů silnic, vybudováno nebo modernizováno 280 školek, nebo se například pořídí 644 vozidel veřejné dopravy,“ uvedla ministryně pro místní rozvoj Klára Dostálová.
Možnost čerpat z IROP však úplně nekončí. Nedávno vyhlásil IROP 89. výzvu, která je zaměřena na podporu ekologičtější dopravy v tzv. uhelných regionech - Ústeckém, Karlovarském a Moravskoslezském kraji. Pro tyto kraje je připravena 1 miliarda na pořízení nízkoemisních a bezemisních vozidel pro veřejnou dopravu. Více se o výzvě dočtete ZDE. Touto výzvou IROP doplňuje program RE:START, který je zaměřen na pomoc těmto strukturálně postiženým krajům.
Zbývající finance v IROP jsou také ve výzvách určených pro integrované nástroje. Konkrétně se jedná se o Integrované územní investice (ITI), Integrované plány rozvoje území (IPRÚ) a Komunitně vedený místní rozvoj (CLLD), pro které ještě zbývá 6,3 mld. Kč. Všechny podrobné informace, a to nejen k vyhlašovaným výzvám, se zveřejňují na webových stránkách těchto integrovaných nástrojů. Více informací o integrovaných nástrojích naleznete ZDE.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV