„V posledních dnech se tato částka dokonce blíží již k 81 miliardám korun. Těší mě, že se nám daří udržet nastolený trend z minulého roku, kdy jsme velmi zásadně zrychlili čerpání z tohoto operačního programu. Naše regiony si totiž zaslouží, co nejlepší péči,“ říká ministryně pro místní rozvoj Klára Dostálová.
Nedávno byl také schválen finančně největší projekt v IROP. Jde o projekt Správy a údržby silnic Plzeňského kraje - Městský okruh úsek Křimická – Karlovarská, který získal podporu ve výši 1,45 mld. Kč z Evropského fondu pro regionální rozvoj. Díky projektu dojde k výstavbě 2. etapy tzv. západního okruhu města Plzně, který propojí přes údolí řeky Mže silnici II/605 (Křimická - Chebská) se silnicí I/20 (Karlovarská). Kromě nové silnice II. třídy v délce 3,5 km a více než kilometrové údolní estakády budou realizována další rozsáhlá stavební opatření jako například odvodnění komunikace včetně sedimentačních nádrží, protihlukové stěny, biokoridory nebo vegetační úpravy. Stavba zásadním způsobem pomůže vyřešit negativní dopady silniční dopravy na centrum města Plzně a zlepší napojení severní části Plzeňské metropolitní oblasti na dálnici D5.
Zbývající finance v IROP jsou hlavně ve výzvách určených pro integrované nástroje. Konkrétně se jedná se o Integrované územní investice (ITI), Integrované plány rozvoje území (IPRÚ) a Komunitně vedený místní rozvoj (CLLD). Všechny podrobné informace, a to nejen k vyhlašovaným výzvám, se zveřejňují na webových stránkách těchto integrovaných nástrojů.
Více informací o integrovaných nástrojích naleznete ZDE.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV