Není možné být chvíli modrý, chvíli zelený a potom zase hnědý. Převlíkání dresů je mi stejně protivné jako chameleonské změny zbarvení podle toho, jak se to straně hodí. Jsem rád, že taková sociální demokracie není a že období, kdy lavírovala mezi tím, zda bude středolevou stranou, středovou či přísně levicovou se překonalo. Nejsme to my, kdo mění program podle toho, zda se aktuálně potřebuje marketingově zalíbit levicovým či pravicovým voličům.
Andrej Babiš se musí chovat tak, jak se chová od počátku. Tedy měnit svoji rétoriku podle výsledků průzkumů a podle rad svým marketérů. Je to povolená taktika, myslím si o ni ale své. Hnutí ANO začínalo kolem let 2011 a 2012 jako středové hnutí s levicovým akcentem. Prosím, konkurence vítána. Jenže postupně se přeměnilo ve středové hnutí s nádechem pravicovým. To vydrželo až do dob Sobotkovy vlády, a ještě chvíli poté, co skončily poslední parlamentní volby. Andrej Babiš tehdy lákal do vlády ODS, protože programová shoda zde byla nejlepší. Jen, co začala díky sociální demokracii vláda fungovat a řešit problémy této země a její budoucnost, převlékl se Andrej Babiš do jemně oranžového kabátu sociální demokracie, aby se ukázal jako ten, který myslí na lidi, na dolních deset milionů. A jakmile lidé začali na návrhy sociální demokracie pozitivně reagovat, přišel na to, že ztrácí body a musí váhy vyrovnávat na druhé misce. Okamžitě, přes noc, se z něj stal bojovník na straně živnostníků a podnikatelů. Těm se musí vyjít vstříc, těm se musí ulehčit. Předpokládám, že hned po volbách od Evropského parlamentu nebo pár měsíců poté bude zase mluvit jinak. A tak pořád dokola.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV