Moravčík (SPR-RSČ): Semerák, černí pasažéři a porubské tramvaje

22.04.2017 19:30 | Zprávy

Dopravnímu podniku města Ostravy se po nějaké době podařilo zrealizovat "službu", kterou pasažeři podle všeho ocení. Jde o tzv. asistenty přepravy, kteří zatínají tipec černým pasažerům ještě dříve, než bez jízdenky nastoupí do vozu.

Moravčík (SPR-RSČ): Semerák, černí pasažéři a porubské tramvaje
Foto: sprrsc.cz
Popisek: SPR-RSČ - logo

O službě jsem se dověděl z tohoto článku. Soudě dle pozitivních reakcí jak diskutujících pod článkem, tak poctivých cestujících, a na druhé straně negativních reakcích černých pasažerů (především těch z cikánského etnika) lze prozatím říci, že jde o dobrý nápad. I když na zevrubnější a kvalitnější zhodnocení si budeme muset ještě nějakou dobu počkat.

Asistentů přepravy totiž zatím funguje v celém městě jen 6.Za realizaci celého projektu nese odpovědnost Lukáš Semerák, zastupitel města Ostravy z hnutí Ostravak, který již musel čelit obvinění z rasismu ze strany cikánů. A to si na něj ještě neposvítila veřejná ochránkyně práv (zejména cikánů a jiných menšin, mnohem méně už obyčejných a slušných lidí) a cenzorka Anna Šabatová.

Semerák si za tuto aktivitu zaslouží plus bod, protože zrealizoval něco pro obyčejné lidi. Aby však byl sám se sebou konzistentní, musel by se lidí zastat také v jiné záležitosti. Tou je plánovaná stavba tramvajové trati do městské části Ostrava-Poruba, kterou jak dopravní podnik Ostravy, tak městké zastupitelstvo prosazuje proti vůli občanů. Již k 10.12.2016 podepsalo petici, vyjařující nesouhlas se stavbou tramvaje na 7 a 8 obvod (vedoucí přes čtvrť Pustkovec) , přes 4000 lidí a mnoho z nich se také aktivně zúčastňuje zasedání zastupitelstva městského obvodu Poruba, kde hlasitě vyjadřují svůj nesouhlas.

Ten je mířen také vůči L. Semerákovi, který tramvaj prosazuje. Já jako obyvatel Ostravy-Poruby stojím v této věci za odprůci stavby tramvajové trati, která ze všeho nejvíc smrdí touhou zastupitelů namastit si kapsu ze slíbené evropské dotace, bez níž by se stavba neuskutečnila. Určitě nejsem odpůrce tramvají jako takových a ještě na přelomu milénia bych pro stavbu tramvaje na 7 a 8 obvod (plánované někdy od 70 let minulého století!) určitě byl, protože tehdy ještě měla smysl.

Dnes nejen že je kapacita vozů MHD plně dostačující, ale celou záležitost lze řešit ekologickými elektrobusy. Jediná skutečná výhoda tramvaje - relativně rychlý převoz občanů 7 a 8 obvodu Poruby do centra města a zpět bez nutnosti přestupu - je převážena řadou nevýhod, o kterých si můžete přečíst na stránkách organizátorů protitramvajové petice, nazvaných Porubská výzva.Pane Semeráku, za asistenty dopravy máte plus bod. Přestaňte si jej prosím vymazávat svým postojem vůči tramvajové trati.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

17. listopad

Dobrý večer, pane Zdechovský, chci se zeptat, jak se díváte na prohlášení našeho vrcholného politika, cituji: Ne každý názor musíme respektovat a ne každý názor je stejně "hodnotný"? 35 let po revoluci je schopen toto říci do rozhovoru nás premiér? Opravdu? Svůj názor raději vyjadřovat nebudu, ale ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Skopeček (ODS): Emisní povolenky prostě považuju za pseudosocialismus

23:08 Skopeček (ODS): Emisní povolenky prostě považuju za pseudosocialismus

Projev na 119. schůzi Poslanecké sněmovny 22. listopadu 2024 k zákonu o podmínkách obchodování s pov…