Vážené paní poslankyně, vážení páni poslanci,
já bych si dovolila reagovat především na předřečníka pana Ivana Adamce, protože jsem tady byla několikrát zmíněna ohledně pozměňovacího návrhu, který předkládám v návrhu tohoto zákona, ale i v návrhu zákona, který předkládá pan Dolínek. Chtěla bych uvést některé věci na pravou míru, které tady zazněly. A chtěla bych se také trochu vrátit do historie, a to především do roku 2016, kdy došlo k tomu rozhodnutí, že se rozšíří mýtný systém na silnice I. tříd v délce zhruba 860 km. Toto rozhodnutí padlo o nás bez nás, protože v tu chvíli, bylo to v listopadu roku 2016, bylo po krajských volbách a ještě neproběhly ustavující schůze na jednotlivých krajích, tudíž kraje se k tomu kroku nemohly v žádném případě vyjádřit a hned po ustanovení těch jednotlivých zastupitelstev dal jasný signál, že nesouhlasí s tím, aby došlo k rozšíření mýtného systému, protože se velmi obávají, že tímto krokem se přesune nákladní a kamionová doprava na silnice nižších tříd a především na silnice, které jsou ve vlastnictví krajů, což jsou silnice II. a III. tříd.
Pak následovala velmi intenzivní komunikace s Ministerstvem dopravy nejenom s hejtmany, ale i starosty, které zastupuje jak Svaz měst a obcí, tak Sdružení místních samospráv. Došlo k podepsání memoranda mezi Ministerstvem dopravy, Asociací krajů a Svazem měst a obcí, které nám mělo zajistit, že pokud v součinnosti se starosty kraje budou požadovat, aby na daném úseku byla nulová sazba mýta, tak že nám v tom bude vyhověno.
S příchodem nového pana ministra pana Kremlíka nám bylo jasně řečeno, že bohužel toto memorandum nemůže být naplněno, a to především z toho důvodu, že tendr ještě není ukončený. To znamená, že se hledala cesta. Ta cesta se hledala tak, že se ihned vytvořila pracovní skupina, ve které byli opět zástupci Asociace krajů, Svazu měst a obcí, Sdružení místních samospráv - vím, že tam byla i paní Věra Kovářová - kde se intenzivně scházeli a řešili tento problém. A vzešel z toho výstup, že právě takovýto návrh, který v tuto chvíli já tady předkládám, tak že bude předložen. Pravdou je, že bylo dohodnuto, že to půjde původně poslaneckým návrhem. Všichni víte, že legislativní proces je velmi složitý. Pokud předložíte novelu zákona, tak trvá, troufnu si říci, několik let než dojdete ke zdárnému konci tohoto zákona, k jeho schválení. Proto v součinnosti s Ministerstvem dopravy - a říkám to tady s veškerou zodpovědností a řekl to i pan Kopřiva na hospodářském výboru, že oni tento návrh v součinnosti se mnou připravovali, takže byl i legislativně zkontrolován - tak se tento návrh předložil. Pokud se objevil v systému, tak ihned na to reagovali zástupci ČESMADu, kteří se se mnou sešli a opravdu argumentovali některými případy, že pokud dojde k úplnému zákazu těžkých automobilů nad 12 tun, že nebudou moci jezdit po silnicích II. a III. třídy, takže může dojít k tomu, že se jim ta cesta prodlouží a budou muset jet po komunikaci I. třídy nebo po dálnici.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV