Mračková Vildumetzová (ANO): Úderka ze STAN manipuluje

11.01.2024 12:04 | Ze sítí

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k nákupu autobusů pro Karlovarský kraj.

Mračková Vildumetzová (ANO): Úderka ze STAN manipuluje
Foto: Hans Štembera
Popisek: Poslankyně Jana Mračková Vildumetzová

Rozjel se nám na sítích takový nešvar. Úderka Starostů (STAN) je tu plně organizovaná a před blížícími se volbami využívá stále víc jakoukoliv demagogii, aby svého oponenta udolala.

O co jde…

Zkritizovala jsem se svými kolegy, že poté, co od 1. ledna zajišťuje krajskou meziměstskou dopravu Dopravní podnik Karlovy Vary a další malí dopravci, zavládl v některých částech kraje chaos, lidé jsou naštvaní, mluví o fiasku.

Kraj k tomu totiž využívá nové autobusy, ty si pronajímá DP KV a další dopravci a ti s nimi jezdí podle jízdních řádů sestavených krajskými úředníky. Problém je ale v tom, že na některých linkách a spojích je využití těchto autobusů nevhodné, na některých spojích mají nízkou kapacitu, navíc nově sestavené jízdní řády nevyhovují cestujícím, řidiči mají problémy s odbavovacím systémem a dochází k obrovským zpožděním.

Vyzvali jsme proto vedení kraje, aby minimálně v lednu nechalo jízdné na problémových linkách a spojích zdarma, naučilo řidiče obsluhovat odbavovací systém, přenastavilo jízdní řády dle požadavků a potřeb cestujících a dalo celou situaci do pořádku.

Úderka Starostů začala přes mnoho účtů psát, že Vildumetzová a její kolega Hurajčík se před lety chlubili, že ty nové autobusy nakoupili a teď je kritizují. Sdílejí to. Manipulují.

My jsme získali dotaci. Největší v historii kraje. Připravili jsme výběrové řízení a předali projekt nynějšímu vedení kraje. Před třemi roky. Tři roky trvalo, než vysoutěžili autobusy. A proč? Protože projekt předělali. Změnili specifikace autobusů, chtěli nesmyslně dlouhý fullservis. I kvůli tomu museli veřejnou zakázku opakovat a celá věc se protahovala. Do teď nejsou dodány všechny autobusy, které se daly nasadit na problémové spoje.

My s kolegy nekritizujeme ty autobusy. Z těch máme naopak radost. Z čeho ale radost nemáme je to, že vedení kraje tyhle menší autobusy nasadilo nesmyslně na nevyhovující linky, protože od výrobce stále nemá všechny autobusy. Navíc zpackali sestavení jízdních řádů.

Stáli jsme sice před několika lety u zrodu tohoto projektu, měli jsme ale připravený rozdílný plán nákupu autobusů a celý projekt vycházel ze zmapovaných jízdních řádů, vytíženosti jednotlivých linek dle informací ze systémů dopravců a dalších potřeb cestujících.

Pak se vystřídalo vedení kraje a z unikátního projektu, který nemá v Česku obdoby, udělalo současné vedení ostudnou frašku, která cestujícím ztížila a zkomplikovala život.

To jen na vysvětlenou, kdybyste se na sítích potkali s demagogií STANu. Jejich hejtman Kulhánek totiž neudělal pro kraj prakticky nic užitečného. V posledních měsících si ale najal silný komunikační tým za peníze kraje a jestli se tak v něčem zlepšil, pak to je organizované očerňování oponentů za použití vylhaných argumentů.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Radim Fiala byl položen dotaz

Myslíte, že za to, že EU zaostává může Euro?

Mě přijde, že jsou to spíš neustálé zákazy a byrokracie, kterou si sama EU podřezává pod sebou větev. Na druhou stranu, jestli má někdo konkurovat třeba USA nebo Číně, nemyslím si, že to může být jeden stát v Evropě, a že EU má svůj smysl, jen se musí vzpamatovat a začít dělat politiku jinak

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministr Vlček: Novela zlepší dostupnost internetu, zejména v odlehlých oblastech

20:03 Ministr Vlček: Novela zlepší dostupnost internetu, zejména v odlehlých oblastech

Poslanecká sněmovna schválila novelu zákona o elektronických komunikacích, která přináší lepší ochra…