Munzar (ODS): Jen kvůli snížení poplatku za dálniční známku si drahý elektromobil nikdo nekoupí

12.07.2019 13:25 | Zprávy

Projev na 33. schůzi Poslanecké sněmovny 12. července 2019 ke změně zákona o pozemních komunikacích.

Munzar (ODS): Jen kvůli snížení poplatku za dálniční známku si drahý elektromobil nikdo nekoupí
Foto: ods.cz
Popisek: Vojtěch Munzar (ODS)

Děkuji, pane předsedající. Dámy a pánové, já bych vás chtěl poprosit o podporu jedné z variant mého pozměňovacího návrhu, které najdete pod označením E. Chci vám vysvětlit, co mě vedlo k jeho předložení. Já stejně jako pan kolega Luzar vašim prostřednictvím, úplně nejsem ztotožněn s tím, že zrovna zrušení poplatku za dálniční známku nebo dokonce jenom snížení o pár set korun na dálniční známku je tou opravdu motivací, která přispěje k tomu, aby si někdo koupil drahý elektromobil nebo drahé jiné vozidlo.

Nicméně na ty elektromobily ten můj návrh nemíří, protože tam aspoň Ministerstvo dopravy zvolilo technologicky neutrální řešení a váže to na emisní limit, na emise z tohoto vozidla. Nicméně kde to neváže na emisní limit a zvolilo nikoliv technologicky neutrálně nyní řešení, ale zvolilo preferenci pouze té jedné technologie, tak tam je to snížení časového poplatku pouze na tisíc korun, a to je u vozidel na plyn a biometan. A mně se skutečně nelíbí, že se tady preferuje pouze ta jedna technologie, protože buď nám jde o snižování emisí, nebo nám jde o preference jedné technologie na úkor ostatních.

Proto jsem si dovolil předložit pozměňovací návrh, který má tři varianty. V té první variantě se jedná o to - a snažím se o co nejširší pojetí technologií a navrhuji do toho zvýhodnění doplnit i vozidla poháněná zkapalněným ropným plynem, to znamená LPG. A rovněž vozidla, u nichž hodnota v kombinovaném provozu nepřesahuje hodnotu 95 gramů CO2 na kilometr. Ta hodnota je zvolena podle nové směrnice, resp. nařízení Evropského parlamentu, která předpokládá tento průměr, že musí dosahovat nová vozidla.

Pokud z nějakých důvodů, možná jeden z důvodů, který tady řekl pan kolega Dolínek, vašim prostřednictvím, vás povede k tomu, že nepodpoříte tuto první variantu, ve které hospodářský výbor nepřijal stanovisko, tak pak navrhuji druhou variantu. Abychom skutečně zvolili čistě technologicky neutrální řešení. Nevázali to na technologie, ale vázali to pouze to zvýhodnění na nový emisní limit, a tím podpořili aspoň symbolicky ty majitele vozidla, kteří se snaží přispívat ke snižování emisí.

No, a pokud ani z nějakých důvodů ani tento druhý návrh se vám nebude líbit, tak ten třetí je zrušení této výhody pro ty majitele vozidla pouze na plyn, protože skutečně se mi nelíbí preferovat pouze jednu jedinou konkrétní technologii na úkor ostatních, protože nám nemá jít o podporu technologií, ale má nám jít o podporu snižování emisí. Děkuji za pozornost.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

JUDr. Jiří Pospíšil byl položen dotaz

Parkování

Občané Prahy nemají kde zaparkovat, navíc chcete parkování zase zdražovat a pak sami zneužíváte parkovací karty i pro své známé a příbuzné? Ještě bych pochopil, že máte VIP parkování vy jako primátor, ale přijde vám v pořádku, že ho mají i další, i když třeba nejsou vůbec politiky? PS: Nemyslíte, že...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Paroubek (ČSSD): Seriozní politické jednání vypadá jinak

11:02 Paroubek (ČSSD): Seriozní politické jednání vypadá jinak

Komentář předsedy ČSSD k vyjednávání o účasti strany na projektu STAČILO!