Nacher (ANO): Česká národní banka uznala, že je třeba zasáhnout

04.06.2020 10:13 | Zprávy

ČNB povolila před tlakem poslanců a poškozených klientů: Generali Česká pojišťovna musí oželet miliardy z produktu investičního životního pojištění, ty zůstanou klientům.

Nacher (ANO): Česká národní banka uznala, že je třeba zasáhnout
Foto: Hans Štembera
Popisek: Patrik Nacher

Na základě soustředěného tlaku poškozených klientů a poslanců hospodářského výboru Patrika Nachera a Petra Dolínka odeslala Česká národní banka před pár týdny v době koronavirové krize dohledovou výzvu, ve které zakazuje Generali České pojišťovně, aby klientům u smluv životního pojištění neoprávněně snižovala odkupné při předčasném ukončení pojištění. Jedná se o nechvalně známou praktiku pojišťovny, která prostřednictvím smyšlených koeficientů, tzv. „bulharských konstant“, účtovala klientům sankci bez jakékoli opory v pojistné smlouvě. Poslanci Nacher a Dolínek to dnes oznámili společně s Jiřím Chvojkou, členem výboru spolku Podvedení klienti, který založili klienti poškození jednáním pojišťoven na smlouvách IŽP. Podle spolku klientům Generali České pojišťovny zůstane ročně více než miliarda korun, kterou by jinak pojišťovna klientům neoprávněně strhla ve svůj prospěch.

„Považuji to za velký průlom. Existuje řada nálezů finančního arbitra či rozsudků soudů, podle kterých pojišťovny provádějí na vrub klientů srážky, o kterých klienti nemají ponětí. Použití koeficientů pro účely zkrácení odkupného je typickým příkladem takového jednání, kdy pojišťovna nad rámec správních a počátečních nákladů strhávala klientům další poplatek přímo z jejich investičního portfolia. Jsem rád, že Česká národní banka po řadě našich seminářů na půdě podvýboru pro ochranu spotřebitele uznala, že je třeba zasáhnout“, uvedl Patrik Nacher, předseda podvýboru pro ochranu spotřebitele Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR.

„Já bych chtěl České národní bance rovněž poděkovat. Zejména nyní v krizi způsobené Covid-19 je toto vítězství spotřebitelů dobrou zprávou, protože každá koruna v domácnosti navíc se počítá. Obraceli se na mě klienti, kteří na odkupném získali pouze zlomek vložených peněz. Na základě shromážděných informací jsem zjistil, že ten problém je systémový a týká se velkého množství klientů. Proto jsem se opakovaně obracel na guvernéra ČNB Jiřího Rusnoka, aby zjednal nápravu. Naše snažení vedlo k cíli a regulátor pojišťovně zakázal tyto poplatky dále neoprávněně vybírat,“ řekl poslanec a člen hospodářského výboru Petr Dolínek.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Jaroslav Chalupský byl položen dotaz

Stát

Pane senátore, vy tvrdíte, že se stát chová k soukromému sektoru jako otrokář. Souhlasíte se mnou i v tom, že tato vláda nechává na holičkách úplně všechny? Od zaměstnanců až po živnostníky? Vždyť co pro ně udělala dobrého. Nic. Lidé jen chudnou a pracovní život jim tato vláda jen komplikuje - např....

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Novák (ANO): Neschopná Fialova vláda škube a škrtí všude, teď ve školství

7:04 Novák (ANO): Neschopná Fialova vláda škube a škrtí všude, teď ve školství

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu ke školství.