Svět je nejistý, ale pokud to bude jen trochu možné, budu se dále zabývat otázkou, jak nám nové technologie otvírají nové možnosti a mohou pomoci zachránit naši planetu.
Jak víte, bateriovou elektromobilitu, díky vysoké účinnosti přeměny energie na pohyb (bezkonkurenčně nejvyšší), a ceně, která bude rychle klesat, považuji jako funkční náhradu části konvenčních aut.
Často narážím na otázku "baterií". Na presentaci minulý týden jsem mluvil o tom, že dnešní cena battery packu pro dojezd cca 250 km je kolem 190 tisíc korun, a měla by podstatně klesat. A že de korektních propočtů je CO2 stapa EV aut, i při dost nečistém mixu výroby elektřiny, výrazně lepší než u spalovacích motorů.
A jak dlouho baterie vydrží? Diskuse o tom, že to je třeba méně než 100 000 km jsou podle mne zcela mimo.
I když této Tesly jsou extrém (a Tesla samo osobě je skvělá technologicky, ale těžko ekologicky), je zjevné, že propočítávat emisní dopady EV na třeba 150 000 km, což je časté číslo, je velmi opatrné. A ve skutečnosti je CO2 stopa těchto aut ještě výrazně lepší.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV