Před časem jsem si psal se Správou železnic ohledně podpory zavádění vodíkových vlaků u nás. Dostal jsem rychlou odpověď, které se cením. Bohužel, obsahovala toliko vysvětlení, proč to u nás nejde nebo proč to je krajně složité. Obdobně jsem pochodil s dotazem na rozšiřování FVE na infrastruktuře SŽ.
Zatím co u nás se zdá být (s nadsázkou) jasnou pravdou, že elektřinu je možno vyrobit toliko z jádra a uhlí, a na koleje tam, kde se nevyplatí za miliardy tahat dráty, si musíme vystačit s modernizovánými vlaky ze 70. let (M152, přeznačeno na 810 a převtěleno v Regionovy), aspoň dokud nekoupíme za hranicemi modernější ojetiny, svět je někde jinde. Hybridní bateriové vozy jsou již zcela běžné a brzy budou i motoráky vodíkové. V místech, kde by již nyní bylo efektivní vyrobit vodík, mohou vyjet již dnes.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV