Návrh evropské legislativy požaduje po automobilkách snížení průměrné spotřeby (nebo též CO2, což je to samé) řádově o třetinu. Zejména v českém tisku, za pomoci několika politiků a „odborníků“, se objevují názory, že tímto Unie porušuje fyzikální zákony, že jde o cíl nerealistický či neuvěřitelně drahý.
V nedávném postu jsme na základě dat u konkrétních vyráběných aut ukázal, jak třeba zavedení full hybridů snížuje spotřebu a co s regulatorními emisemi dělá technologie plug-in.
Pod tímto postem vidíte, jak by vypadaly průměrné (flotilové), kdyby automobilky zvýšily podíl prodeje aut s touto technologií. Dodávám jen, že auto střední třídy s full hybridem nemusí být dražší než srovnatelný diesel (viz Toyota) a cena navíc za plug-in u aut vyšší třídy je v řádu pod 10 % a modely s plug-in napatří zdaleka k nejdražším modifikacím.
Proto není „žádná revoluce“, pokud bychom předpokládali, že podíl těchto aut i elektromobilů do roku 2030 vzroste. Jednu z mozností zahrnuje tento propočet.
Co je výsledek?
Tento mix aut by vedl proti dnešku (podíly odpovídají prodejům v EU) o více než 40 %.
Pokud zohledníme navrhovaný bonus za nízkoemisní auta (který bude téměř jistě v regulaci), klesnou emise o více než polovinu.
A to bez toho, aby se do roku 2030 proběhly další posuny v dostupných technologiích, které dále sníženi emisí umožní. Neb propočet stojí na dnes užívaných technologiích ve vyráběných autech.
Obrázek o tom, do jaké míry byla diskuse u nás „,kompetentní“, nechám na vás.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV