1. V diskuzích od politiků zaznělo, že v textu „něco chybí“. Formálně nikoliv - text, který schválil Evropský parlament, byl vyjednán v trialogu mezi EP, Komisí a Radou pod českým předsednictvím, a to na základě mandátu zástupců zemí (obvykle schvalovaném konsenzem) a zjevně byl tedy podporován všemi, nebo většinou členských států.
2. To, že některé země změnily mezi tím názor, je velmi neobvyklé, ale nikoliv nemožné. Není zřejmé, jestli problémem v Radě je „jen“ nejednotnost“, nebo jestli existuje i možnost blokační menšiny (Rada totiž preferuje rozhodovat ve shodě).
3. Možnost, že do hry vstoupí spalovací auta na syntetická paliva je otevřená „vždy“, protože i schválená regulace může být kdykoliv upravena. V textu, v právně nezávazné části, je uvedeno, že po konzultaci se stakeholdery navrhne Evropská komise, jak by bylo možno tato auta po roce 2035 prodávat (bod 11). Komise není k tomu povinna (jde o recital), ale i tak předpokládám, že to udělá.
4. Neznamená to, že tento návrh bude přijat. A zejména to neznamená, že má být připraven dnes (jak někteří lidé tvrdí). Recitál obsahuje i další „úkoly“ pro Komisi (metodologii životních emisí nebo tzv. progress report), které též mohou v budoucnu vyústit v menší návrhy úprav (jako u každého zákona)
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV