Zde se čas zastavil....
Nedávno se multiministr vlády pochlubil, jak úspěšně (většinou za peníze EU, což jako vždy zapomněl zmínit) buduje nejmodernější železniční tratě u nás (tzv. IV.Koridor, kde se některé vlaky budou místy, respektive na částech jednoho úseku, možná, ale jen někdy, prohánět rychlostí až 200 km/h).
Zároveň iDNES.cz avizoval skvělou zprávu, že bude možno dramaticky urychlit cestu mezi Karlovými Vary a Ostravou. Na trať bude dokonce nasazeno to, co u nás jezdí nejrychleji - Pendolina, která u ČD jezdí již 17 let...
Takže, pár dat:
Z Karlových Varů do Ostravy je to vzdušnou čarou takových cirka 390 kilometrů (pro přátele UL tak 3 hodiny vyhlídkového letu). Neradostný stav naší silniční sítě natáhne délku cesty, autem či busem, na 500 km, které, pokud budete mít opravdu enormní štěstí, pojedete kolem 5 hodin.
Vlakem to má trvat hodin 7 a urazíte, průměrnou rychlostí kolem 85 kilometrů za hodinu, zhruba 600 kilometrů...
Ale pořád to je přece lepší než pěšky, neboť to by dle odhadu Googlu mělo trvat 4 dny nepřetržité chůze.
Mimochodem, v roce 1938 u nás jezdil vlak Slovenská strela mezi Prahou a Bratislavou s průměrem přes 90 km/h.
Takže vítejte v zemi moderních železnic. Jejich "výhodnost" ale roste, stačí ještě trochu "makání" našich úřadů na silniční síti, a vlak (s touto či dokonce nižší rychlostí) bude rychlejší než auto.
Tedy pokud se mu nepřihodí nějaká porucha ne-li nehoda, kterých je dnes na českých kolejích víc než dost. Ovšem i na našich silnicích Vás mohou podobné lapálie, třeba ve formě - omezení, uzavírek či nehod v nich, potkat též...
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV