Není to jen věcí posledních pár let a není to jen věc této vlády. Naše neschopnost vybudovat nutnou dopravní infrastrukturu, alespoň průměrným evropským tempem, se táhne již desetiletí, zřejmě k radosti některých zájmových skupin (jako jsou vlastníci "správných" pozemků, právníci na obou stranách a možná některé zapojené firmy). Jinak přece není možné, aby tento stav tak urputně přetrvával napříč různými vládními uskupeními.
Od roku 2005 také neplatí, že to je problém peněz. Průměrně od té doby dostal náš rozpočet dotaci od Unie v řádu skoro 90 miliard korun ročně (a čistá pozice byla o zhruba 40 miliard menší).
Jak ukazuje analýza Raiffeisen banky, není to je "pozoruhodné" téma pro média a politický boj (ve kterém zatím nikdo nic zajímavého nepředvedl, pokud nepočítáme některé "úlety" nejen této vlády). A nejde jen o zamořený vzduch více škodlivinami a větší množství nehod, raněných a mrtvých. Má to i "ekonomickou cenovku". A ta, spolu s dalšími faktory, ukazuje, jak si děláme život v naší zemi sami horší.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV