A už to začíná… Ze všech stran se na nás začínají valit hesla a usměvavé obličeje. Koho ale 7. nebo 8. října zvolit? Pochopitelně číslo 49 – NOVÁ GENERACE!
Ale pojďme se na to podívat trochu vážněji. Mnoho nerozhodnutých (potencionálních) voličů se rozhoduje na základě průzkumů či preferencí. To je vcelku normální – ostatně nedávno jsme všichni zažili celoevropský šok zvaný Brexit, kdy obyvatelé Velké Británie právě na základě průzkumů dali svůj hlas pro jednu či druhou možnost.
Jak to tedy s těmi průzkumy je? Existují totiž dva odlišné zdroje předvolebních informací: tzv. volební potenciál a předvolební průzkum. A každý říká trochu něco jiného. Pozorný čtenář si totiž všimne, že jedno hnutí nebo strana dosahuje třeba u potenciálu 12%, ale u průzkumu jen 3% hlasů.
Pojďme se tedy podívat na rozdíly.
Volební potenciál:

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV