ODS: Praha potřebuje jasnou vizi a kompetentní vedení

04.02.2016 15:05 | Zprávy

Usnesení regionální rady regionálního sdružení ODS Praha a zastupitelského klubu ODS ZHMP

ODS: Praha potřebuje jasnou vizi a kompetentní vedení
Foto: ODS
Popisek: ODS

RR ODS Praha pověřuje vyjednávací tým ve složení: Filip Humplík, Alexandra Udženija, Tomáš Portlík, aby v dalších jednáních o řešení politické krize vyvolané nefunkční koalicí vedenou hnutím ANO, ale především v zájmu dalšího rozvoje Prahy a jejich občanů, v maximální míře prosazovali programová východiska, která vycházejí z dlouhodobých programových priorit ODS.

Praha potřebuje jasnou vizi a kompetentní vedení

ODS má jasnou představu o efektivním fungování města ve všech jeho oblastech. V současné době však považuje za nezbytné provést okamžitá opatření, která nesnesou odkladu nebo mohou znamenat nevratné škody pro budoucnost hl.m. Prahy, a to v následujících oblastech:

1. Finance
I. ODS požaduje snížit běžné výdaje města na dlouhodobě udržitelnou úroveň a následně z uspořených prostředků navýšit kapitálové výdaje nejméně o 20 %. Nechceme v provozu projídat budoucnost města ani vytvářet dluhy zanedbáním stavu městské infrastruktury.
II. Zvýšit prostředky pro městské části o 10 %.
III. Zrušit Fond sociálního bydlení

2. Doprava
I. Konkrétní pravidla pro MHD. Dopravní podnik je jednou z klíčových pražských firem. Bez kvalitní hromadné dopravy se Praha neobejde. Každý rok odčerpává na dotacích stále vyšší částky z rozpočtu hlavního města. Chceme nastavit dlouhodobě udržitelná a předvídatelná pravidla hospodařeni, které budou stát na třech pilířích. Náklady DP se musí hradit:
a) minimálně z 1/3 z jízdného a ze 2/3 z příspěvku města,
b) dopravní podnik musí snížit své výdaje nejméně o 10 %, ať už prostřednictvím liberalizace, nebo soutěžením nových dodavatelů nebo vlastním zeštíhlením,
c) musí dojít k dohodě se Středočeským krajem o zvýšení podílu úhrady nakladů na dopravní obslužnost příměstských oblasti nebo musí být dohoda se státem o kompenzaci těchto nákladů.
II. Nejdříve tranzitní dopravu mimo Prahu, pak urychlené dokončeni vnitřní sítě. Pro další rozvoj Prahy je klíčové zajištění přirozené hybnosti. Neexistence dokončeného vnějšího Pražského okruhu trvale a neúměrné přetěžuje vnitřní městský okruh a navazující síť komunikace. Vzhledem k tomu, že peníze z evropských fondů jsou již uvolněny, je klíčové jednání mezi Prahou a vládou. Navazující dokončení vnitřního okruhu bude řešení základních dopravních otázek pro Prahu: zlepšení životního prostředí, dopravní zácpy a parkování. Přestože je výstavba trasy metra D potřebná, dokončení okruhů má z našeho pohledu přednost.
III. Parkování primárně na kraji města, pak až v centru. Parkování v hlavním městem nesmí být řešeno pouze restrikcí. Dokud nebude efektivně vyřešena možnost zaparkovat v rámci P+R (B+R), není možné zásadním způsobem omezovat řidiče. Stejně tak projekt parkovacích zón musí být následně řešen komplexně z pohledu celého města a nejen metodou nesystémových výjimek v jednotlivých městských částech.

3. Územní rozvoj
I. Hudečkův Metropolitní plán je cestou do slepé uličky. Nejen že je v kolizi s platnou právní úpravou stavebního zákona, ale také vytváří dosud nevídaný prokorupční prostor. Je proto třeba přípravu Metropolitního plánu bez zbytečných průtahů zrušit. Je nezbytné připravit nový územní plán, srozumitelný dokument v souladu s platnými zákony, který poskytne stabilní předvídatelné podmínky využití a ochrany území pro obyvatele města, vlastníky i investory. Je třeba bez experimentů zpracovat a přijmout dokument, který umožní rozvoj Prahy na další desítky let.

4. Majetek
I. ODS chce podporovat větší konkurenci v poskytování městských služeb jako je např. svoz odpadu a jeho likvidace, dodávky energií, nebo veřejná hromadná doprava.
II. Město se nemusí za každou cenu zbavovat svého majetku a svých podílů v městských podnicích, ale může vytvořit podmínky, aby mohli provozovat městské podniky nebo jejich části soukromé společnosti, které by prokázaly větší efektivitu v provozních i personálních nákladech. Jako jednu z cest vidíme oddělení vlastnictví od provozu. Tím si město zachová kontrolu v klíčových oblastech infrastruktury a zároveň se odpovědnost za efektivní hospodaření přenese na soukromý kapitál.
III. Jsme zásadně proti vykupování podílů soukromých vlastníků ve společnostech zpět do vlastnictví města. Praha nepotřebuje komunální socialismus, kde za neférové podpory města bude dotován provoz městem ovládaných společností. Jen trvalý tlak konkurenčního prostředí může přinést větší efektivitu při správě městského majetku a při řízení společností, ve kterých má město majetkový podíl.

Ing. Alexandra Udženija, předsedkyně klubu zastupitelů ODS ZHMP
Filip Humplík,  předseda pražské ODS

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Jana Pastuchová byl položen dotaz

Jak podle vás zajistit práci seniorům?

Pravda je, že doba jde dopředu a lidé ve starším věku se mají problém ,,jít s dobou". Ale podle mě to bude problém i do budoucna, třeba pro dnešní 30. Za 30 let mohou řešit stejný problém jako senioři dnes, protože i když jsou třeba technologicky zdatnější než dnešní starší generace, tak za těch 30 ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Levice: Zajímáme se o pracující, protože nám není lhostejné, v jakých podmínkách pracují

7:04 Levice: Zajímáme se o pracující, protože nám není lhostejné, v jakých podmínkách pracují

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k ochraně pracujících.