Ondráček (KSČM): Dostavba D11 a výstavba R11 by měly mít stejnou prioritu

11.10.2013 18:37 | Zprávy

Podle harmonogramu realizace Dopravní strategie pro oblast silniční infrastruktury pro roky 2014-2020 by se dostavba dálnice D11 do Hradce Králové měla uskutečnit v roce 2014-15 a na ni navazující úsek z Hradce Králové do Jaroměře by měl být realizován v letech 2015-2018. Státní rozpočet by tyto stavby měly zatížit 1,5, resp. 12 mld. Kč.

Ondráček (KSČM): Dostavba D11 a výstavba R11 by měly mít stejnou prioritu
Foto: kscm.cz
Popisek: Logo KSČM

I přes veškeré sliby, termíny a plány, které tu již byly opakovaně, ale vždy z nich nějakým způsobem sešlo, zůstávám optimistou a chci věřit, že se nyní uskuteční. O dostavbu se nyní zasazují zejména politici z Hradce Králové, kteří potřebují krajské město propojit s Prahou a dopravu, zejména kamionovou dostat co nejrychleji mimo tento okres. Dostavbou D11 do Hradce Králové, resp. jejím prodloužením až do Jaroměře se to podaří, ale tím problém rozhodně nekončí. Kamiony sjedou z dálnice a do Polska budou dále pokračovat po silnici I/33 směrem na Náchod nebo po I/37 směrem na Trutnov a dále po I/16 na Královec.

Obě města - jak Náchod, tak i Trutnov - však již nyní mají problémy s dopravou ve svých městech. Přes obě města vzhledem k okolnímu terénu vede v podstatě pouze jedna páteřní komunikace, a města se tak v dopravních špičkách stávají téměř neprůjezdnými. Náchod již mnoho let, ovšem zatím bezúspěšně, bojuje o výstavbu obchvatu. Trutnov, který je tranzitní kamionovou dopravou zatím postižen méně než sousední Náchod, zase věří, že bude zrealizována výstavba rychlostní silnice R11, která se propojí s D11 a umožní tak tranzitní průjezd až do Polska. Jenže o výstavbě R11 se v harmonogramu realizace dopravní strategie nehovoří.

Pokud se podíváme na obě stavby z celoevropského významu, můžeme vidět, že jejich realizací by došlo k propojení pobaltských zemí a severní části Ruska se západní Evropou. Lze také předpokládat, že přeprava zboží oběma směry bude nabývat co do objemu i významu. Těch pár kilometrů od konce dálnice v Jaroměři po státní hranici s Polskem, a to ať již v Náchodě nebo Královci, přepravce nepřinutí, aby volili jinou trasu. Obě města se tak mohou dostat do velmi složité dopravní situace. Politici z okr. Trutnov i Náchod, a to ať již regionální, krajští nebo ti, kteří vzejdou z nadcházejících předčasných voleb do Poslanecké sněmovny, by tak měli vyvinout společnou snahu, aby s dostavbou D11 byla realizována i výstavba R11. A domnívám se, že politická příslušnost k jednotlivým stranám by v tomto úsilí neměla být překážkou.   

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: kscm.cz

Co myslíte, že bude nyní s Ukrajinou?

Trump přeci dávno deklaroval, že pomoc Ukrajině omezí. Myslíte, že má Ukrajina bez USA šanci Putinovi vzdorovat? Že EU dokáže pomoc ze strany USA nahradit? Podle mě je toto začátek konce Ukrajiny-bohužel. PS: Myslíte, že se Trupmovi podaří konflikt ukončit, čímž se před volbami chvástal? A proč se o...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Peštová (ANO): Je otázkou, jestli se České republice nevyplatí raději platit pokuty

15:14 Peštová (ANO): Je otázkou, jestli se České republice nevyplatí raději platit pokuty

Projev na 119. schůzi Poslanecké sněmovny 22. listopadu 2024 k zákonu o podmínkách obchodování s pov…