Už v létě jsem psal o tom, že brilantní myšlenka zavedení mýtného neobstojí před prostým provedením pohledového testu v mapě. Když se podíváme třeba na trasu mezi Plzní a Českými Budějovicemi - placená trasa je pouze o 9 minut kratší, než paralelní trasa zdarma. K velké radosti obyvatel obcí, kterými paralelní trasa prochází. Intenzita provozu stoupla o 30 % a v mnoha bodech máte pocit, jako kdyby vesnici protínala dálnice. Problémy hlásí i východ středních Čech, kde zejména obyvatelé starších zástaveb hlásí, že jim kamiony jezdí přímo za okny, kvůli hluku nemohou spát a u domů se objevují problémy se statikou. Starostky a starostové na toto riziko upozorňovali, ale ministerstvo dopravy prokázalo neotřesitelnou důvěru v “soudnost” řidičů nákladních vozidel. Ti jsou samozřejmě soudní z pohledu vlastních nákladů a jezdí po okreskách.
Mýtné se týká i veřejné dopravy, tam sice k úpravám tras nedochází, ale za zvýšené náklady zaplatí kraje, případně sami občané.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV