Pánik (ČSSD): Podpoříme zavedení letů do Düsseldorfu a Tel Avivu

30.08.2016 15:42 | Zprávy

Mimořádným příspěvkem ve výši 5 milionů korun pomůže Karlovarský kraj k zavedení dvou nových leteckých linek Karlovy Vary - Düsseldorf a Karlovy Vary - Tel Aviv. Celoroční provoz v rozsahu jednoho až dvou pravidelných letů týdně do Německa by měl od dubna 2017 zahájit dopravce Germania. Do Izraele zajistí sezonní charterové spojení česká společnost Travel Service.

Pánik (ČSSD): Podpoříme zavedení letů do Düsseldorfu a Tel Avivu
Foto: Archiv
Popisek: Karlovarský zastupitel za ČSSD Jakub Pánik

Z nabízejících se možností na rozšíření linek mířících na karlovarské mezinárodní letiště je spojení s Německem a Izraelem považováno za nejvhodnější. Očekává se, že o rychlé cestování z půlmilionového druhého největšího města Izraele a z šestisettisícové metropole Severního Porýní – Vestfálska do Karlových Varů projeví zájem lázeňští hosté i běžní turisté. 

„Aby letecké společnosti začaly připravovat provozování leteckých linek, musíme mít prostředky k poskytnutí záruk na pokrytí ztrát z neprodaných míst v letadlech v prvních šesti měsících. A to v rozsahu 3 milionů korun pro start linky do Düsseldorfu a 2 miliony do Tel Avivu. V září a v říjnu se má rozběhnout prodej letenek. Už nyní o ně projevují zájem některé cestovní kanceláře,“ řekl náměstek hejtmana pro oblast dopravy Jakub Pánik.  
 
O zavedení nových vzdušných spojení s Karlovými Vary usiluje Sdružení Karlovarského kraje pro rozvoj leteckých linek. Jeho zakládajícími členy jsou Karlovarský kraj, město Karlovy Vary a Letiště Karlovy Vary s. r. o. jako společnost vlastněná krajem. Podle statistik a názorů odborníků jsou Německo a Izrael zeměmi, které má smysl s Karlovými Vary letecky spojit a linky díky dostatečnému zájmu pasažérů dlouhodobě udržet. Poté, co selhala jednání s Českými aeroliniemi, našlo sdružení partnery v německé letecké společnosti Germania a v českém Travel Service. 
 
Germania spolupracovala s Letištěm Karlovy Vary už v roce 2012, kdy se spojení s Düsseldorfem připravovalo poprvé. Od nového letního letového řádu v roce 2017 by měla na linku Düsseldorf – Karlovy Vary nasadit Boeing 737-700, který pojme 148 cestujících. Hlavně na začátku provozu linky je však třeba počítat s nižším počtem pasažérů a tedy se ztrátovým provozem. Za takové riziko v počátečním období žádají aerolinky Germania i Travel Service finanční záruky.
 
Provozní ztrátu düsseldorfské linky odhadovanou v příštím roce na 4,5 milionu korun plánuje Sdružení Karlovarského kraje pro rozvoj leteckých linek uhradit z mimořádných příspěvků 3 miliony korun od Karlovarského kraje a 1,5 milionu od města Karlovy Vary. Ve stejném poměru chce Sdružení zaplatit i odhadovanou ztrátu 3 miliony korun na telavivské sezonní lince – 2 miliony od kraje a 1 milionem od města Karlovy Vary. Letiště se bude na projektu podílet slevami z přistávacích poplatků. Sdružení nyní s vedením aerolinek intenzivně jedná o textech smluv o spolupráci.
 
„Podle zkušeností jiných regionálních letišť i my očekáváme, že zavedení nových linek se odrazí v poptávce zákazníků a v růstu počtu přijíždějících návštěvníků. Nejprve ale musíme linky zavést a udržet, aby si lidé zvykli na dostupnost leteckého spojení do Karlových Varů. Do regionu přijíždí ročně přibližně 270 tisíc německých turistů, z toho asi 30 tisíc z ekonomicky silné severozápadní části země. Určitá část těchto návštěvníků, která dosud cestovala autobusy, jistě uvítá nabídku pohodlnější a rychlejší letecké dopravy, zejména pokud bude konkurenceschopná,“ vysvětlil Jakub Pánik. Cenový rozdíl mezi leteckou a pozemní dopravou se má na trase tam a zpět pohybovat v přijatelné výši 50 až 70 eur.  
 
Nyní se z mezinárodního letiště v Karlových Varech létá na pravidelných linkách jen do Moskvy a Petrohradu. Vloni letiště odbavilo 51 780 cestujících, o rok dříve 85 596. Kraj se v oblasti cestovního ruchu vyrovnává s razantním úbytkem ruské klientely. Kvůli východnímu válečnému konfliktu, zavedeným sankcím a ekonomické krizi klesl počet Rusů v Karlových Varech o desítky procent.  

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Adéla Šípová byl položen dotaz

předseda

Dobrý den, co vím, tak Vy jste Hřiba za předsedu nechtěla. Je nějaká možnost, jak ho můžete ve straně odvolat? Nemyslíte, že ji svými skandály, ale i neschopností řešit problémy s dopravou v Praze jen poškozuje? A nemyslíte, že to, že už není předsedou Bartoš může mít pro stranu fatální důsledky? On...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Lang (ANO): Chápu své postavení a také jsem si to uvědomil a omluvil se

22:01 Lang (ANO): Chápu své postavení a také jsem si to uvědomil a omluvil se

Reakce na svém veřejném facebookovém profilu na kauzu, která se rozpoutala kolem petard, vystřelenýc…