Zcela se ale přechází, proč se ČSA do takové prekérní ekonomické situace, která vyústila prodejem této firmy za hubičku zahraničnímu investorovi, dostaly. V ČSA došlo mezi lety 2007–2010 k masivnímu tunelování, a to pod bedlivým dohledem zejména pánů Janoty, Kalouska, Kočárníka a dalších. V těchto letech byla z ČSA postupně rozprodávána funkční aktiva v rozsahu zhruba 8 – 9 miliard korun a peníze stržené za tato aktiva byly průběžně používány ke krytí provozních ztrát. Tento postup pochopitelně není uplatňovatelný do nekonečna, je možné jej používat jen do té chvíle, dokud je co prodávat. A ta situace, kdy už nebylo co prodávat, jednoho dne nastala.
Je velmi zajímavé, že tomuto olbřímímu tunelování zatím vůbec nikdo nevěnuje pozornost. Doporučuji proto vládním poslancům, aby tuto záležitost probrali při eventuální parlamentní diskusi na téma současné situace na ministerstvu dopravy. Možná, že podbod při tomto projednávání by se mohl jmenovat: „Jak připravit stát o národního leteckého přepravce a kdo to dokázal.“
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: NS - LEV 21